Mygg/knottmedel till digivande sto

Nojsan

Trådstartare
Vad vågar man använda för produkter mot mygg och knott på ett sto som går med föl? Nu är mitt sto väldigt bitet vid juvret. Men vad vågar jag ha på, så att inte fölet tar någon skada. Jag brukar göra egen ringsblomssalva som jag undrar om jag törs använda. Aleovera gel kanske är milt? Vad använder ni andra på era ston och föl?

Sv: Mygg/knottmedel till digivande sto

Va!? Är det ingen som har några förslag? Alla ni som avlar därute...

PROB-produkterna. Inga giftiga tillsatser i dem

Smörj in hederlig olivolja på juver och under magen.

Tack för råden. JAg har både Switch och PROB hemma. Och ska genast ha på olivolja vid juvret. :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 571
Senast: anna_panna
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 179
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 387
Senast: QueenLilith
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka