Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

LitenIsa

Trådstartare
Läste just i ett annat forum att om man har mycket halsbränna under sin graviditet så betyder det att barnet kommer födas med mycket hår. Just nu funderar jag på om man kommer se skillnad på min bäbis och en gorilla:eek:. Lider något fruktasnvärt av halsbränna.

Det är självklart inte vetenskapligt bevisat (vad jag vet) utan en av alla dessa myter som finns.:p Nån mer som kommer föda en apbäbis?
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Min son var så luden att man kunde kamma håret på öronen på honom i säkert en månad efter födseln :love:

Och jag led av enorm halsbränna. Tror det är allt ludd på bebisen som killar i halsen, det är därför man känner så :angel:
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Jag hade enormt mkt halsbränna hela graviditeten och våran dotter var absolut inte hårig. Knappt ngt hår på huvudet ens, så det behöver inte bli "en apunge"! :D
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Då vet jag vad jag har att vänta då. Så man inte får en chock när man får se den lille första gången. I och för sig är ju pappan lite lurvig så han/hon kanske brors på sin far.:idea:
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Och där sprack teorin;)

Apunge eller inte så är den iallafall väldigt efterlängtad och får gärna komma snart så jag slipper denna vidriga halsbränna!
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Jag hade mycket halsbränna, men min son var inte alls hårig när han kom.
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

*kl*
Om det skulle stämma så kontrollerar jag själv hur luden vår bäbis ska bli, eftersom jag kan kontrollera den lilla halsbränna jag får :D

Äter jag tomatsmörgås och dricker te till så får jag halsbränna inom en halvtimme.
Men äter jag samma smörgås med o´boy till slipper jag halsbränna :) Kan även dricka te till ostsmörgås utan känningar.

Men jag har nog ganska mild variant då... jag har ju så mkt annat att dras med så jag hoppas jag slipper det i fortsättningen med :p
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

:rofl: Skulle gärna vilja veta hur sambandet är i så fall.
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

hahahahaha! :rofl:

Jag läste "Mycket halsbränna - mycket hår på benen" och tänkte att ja....det stämmer ju på mig! JAg har mycket hår på benen och börjar få rejält med halsbränna varje kväll nu! :)

hahahahaha! :rofl:

Seriöst...hur kan det ha samband?
Barnets hår kittlar ju en direkt inte i halsen! :angel:
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Fick en ganska luden son,han hade tom toffsar på öronen :love:

Hade inte speciellt mycket halsbränna.
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

lite ot

men är det ngn av er som vaknar med sura uppstötningar varje morgon?
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Nej, har hittills bara sura uppstötningar och halsbränna framåt kvällen!
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

På mej har det iaf stämt, barn nr 1, ingen halsbränna: totalt flintskallig, barn nr2, fruktansvärt med halsbränna: en riktig apunge med svart hår på både rygg, öron och hela pannan:o Båda är flickor så att den andra teorin om pojk:halsbränna stämmer inte här iaf;) Denna gång har jag bara haft LITE halsbränna och då spec av miss mat, så denna blir nog lite fjunig iaf!:love:
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Ja hade inte ngn halsbränna alls, o min lilla tös såg ut som en björn:). Hon hade tom hår på öronen o axlarna:rofl: Men dom e ju så sööööta ändå:)...
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Med ettan hade jag mycket halsbränna och han var inte det minsta luden. Däremot om de föds för tidigt kan de vara ludna då lagunohåren inte har hunnit försvinna. Denna grav. har jag dock haft mindre halsbränna, som ngn. påpekat man kan påverka genom vad man äter. Äter man mer kokt nyttig mild mat så är halsbrännan för mig mindre. Stekt fet mat och mycket kryddor ger tvärtom effekt :idea:!

:banana:
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

*kl*

Tycker jag får halsbränna vad jag än äter.

Det där med mycket halsbränna = Pojke har jag inte hört innan. Finns så många olika skrönor.

Sura uppstötningar får jag oftast frammåt em/kvällen då även halsbrännan är som värst. Vissa dagar har jag tom kräkts av halsbrännan. Därför jag funderade på om jag får en liten apunge:D.
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

jag hade super problem med halsbränna och sura uppstötningar..
Ut kom en väldigt hårig pojke!
En alldeles underbar ap pojke!!! :)
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Jag har hört att ju sämre man mår under graviditeten desto hårigare barn.

Har ej funderat på halsbränneteorin förr men vår son hade rätt mycket hår och jag hade en hel del halsbränna och sura uppstötningar. Mådde en del illa i början, särskilt morgnar, men spydde aldrig.
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

jag hade rätt mycket halsbränna och dottern kom ut med rätt ludna ben och axlar=) ljusa hårstrån tack å lov=) Men rätt så lite hår på huvudet.
 
Sv: Mycket halsbränna = Mycket hår på barnet

Hade h*lvetiskt halsbränna och gick medicinerad sista månaden för att kunna sova överhuvudtaget.

Thea hade massor av hår...på huvudet...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 359
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 767
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp