Sv: My Dog - vilka ska dit!
tar sista:
jag hade verkligen -hysteriskt-kul!
det är så sällan jag gör något "privat" för bara mig o hunden...
ens asmolket i bägaren var att jag skulel passera vetgate o kan man tänka sig,hissarna funkade inte o detvar trappor upp,så jag passerade vanliga ingången istället... vill de att regler skall efteröllevas så fårde se tillatt de fungerar att efterleva dem också...
Sarah tyckte detvar jättekul,speciellt vid Flatringen då hon fick träffa sin älskade uppfödare som hon inte sett på många år..det blev enormt keligt o bitandes i näsan(det är fint...
) ,hon är ju inte så kelig i vanliga fall..
fic k även träffa släkting till min älskade William som dog och det var speciellt..älskar bruna flattar....
jag var även borta hos Hoffarna och var i vägen
pratad emed urtrevliga norskor med en underbar gul hoffe,pussvänlig näsa.
det är kul att se hur min kommeratt se ut som vuxen.(ja,jag tillhör de som väljer valp efter mentala egenskaper först o sen tittarpå dem på utställning
)
Sarah o jag såg även assistanshundsuppvisningen o det varkul att det var så många som tyckte det var intressant!
hörde till min glädje att vi blir tre HOffeekipage i sverige nu.
för den som såg videon hos SOS-service och signalhundförbunden-så var det jag o Sarah som pysslade med den stora svarta hästen.
Sarah roade sig kungligt bland utställarna och plockade hem åtskilligt med godis när de såg servicehundstäcket
det märkets attdet var hundfolks om var på mässan,ingen tog kontakt,inga förstulna klappar,alla frågad eom hon fick godis.
jag hade lite lätt dåligt samvete överatt ta en 11 årig gammal Flat o traska runt på mässan heladagen,en med hjärtfel(visserligen symptomfri på medicin,men ja,ni vet...mesig matte) och döv och allmänt...tja..hon har ju arbetat hos mig sedan hon varmycket,mycket ung
men hon tyckte faktiskt attdet vra kul
och det klart,alla hundar blir ju trötta..
eller?
hon sov i bilen hem sedan vi hätmtat upp valparna(3,5 mån Hoffe och 1,5 år Flat) hos hundvakten på hisingen.
väl hemma tog hon sin skinnråttamed pip som hon fått välja själv,hoppade runt hela huset som en idioto vrålskällde.
pigg som en ärta
dagen efter då?lite trött kanske?
end avar att hon var lite stel i ryggen(men krävde massage mot det självmant) och annars var hon som vanligt-lågtflygande reaplan.
jag kommeraldirg ha dåligt samvete för den hunden mer
hon är inte klok...
THina