My Dog - vilka ska dit!

Sv: My Dog - vilka ska dit!

Min är en riktigt schnauzer :) En fd mellan alltså...

Jag ska till Malmö också.

va kul! :banana:
Undra om inte vi varit på samma utställningar innan då? Får man fråga vad din heter? O hur gammal? Vi ska ställa två i Malmö förhoppningsvis, en valpklass och en i öppenklass. Vår äldsta har åkt på att pälsen varit för mjuk innan, (trimmad med för vass trimmkniv förmodligen) så nu har vi trimmat ner henne helt två gånger själva så den har blivit lite strävare.
Vem vet vi kanske till o med har pratat med varandra innan... :smirk:

jag skall dit på lördag och medför servicehund Sarah(jodå,det får jag visst det!)

hoppas at Flattarna går då,eftersom Flatterhaft har en hel del med tydligen.(Sarahs kennel)

så ser ni en rödhårig männniska i elrullstol med en svart hund i gult tjänstetäcke så är det jag!

klappa inte hunden o förösk innte att prata med den,denär döv,men prata gärna med mig!

Thina

jag ska dit imorgon (tors). ska hjälpa "min" uppfödare med utställningen, så jag finns i goldenringen iaf hela förmiddagen. i övrigt ska jag titta lite överallt. försöka hitta ett täcke till vovven och så ska jag kolla på uppvisningen av apporterande hundar.

är det någon som kan svara på när Flattarna o hoffarna går?

jag kan phanimig inte öppna pdfen!

Thina

Flattarna går hmm..

Hanar ring 14 kl 09:00
Tikar ring 15 kl 09:45

Hoffar:
ring 23 kl 11:30

Jag ska dit på lördag med sambon som åskådare och bl.a. titta på Shiba, tror det var kl. 10 den klassen började. Även om en hund inte passar in i vårt liv just nu så skulle jag kunna tänka mig just en shiba, sambon med såklart. Sen ska vi kolla runt lite på det övriga såklart! Hade en golden som blev 13 år och som jag ställde ut mycket med ganska goda framgångar men nu känns det som att man kommit ifrån utställningsvärlden litegrann så det ska bli jätteskoj.

T.Alsterfeldt skrev:
jag skall dit på lördag och medför servicehund Sarah(jodå,det får jag visst det!)

hoppas at Flattarna går då,eftersom Flatterhaft har en hel del med tydligen.(Sarahs kennel)

så ser ni en rödhårig männniska i elrullstol med en svart hund i gult tjänstetäcke så är det jag!

klappa inte hunden o förösk innte att prata med den,denär döv,men prata gärna med mig!

Thina

Just servicehundarna hade jag tänkt kolla in på lördagen, tror det var någon uppvisning med dem. Berätta gärna lite mer om det, jag vet att i USA finns det servicehundar för människor med epilepsi som kan läsa av när en människa får anfall och ta ner vederbörande på marken för att den inte ska skada sig. Har nått goda resultat tydligen. Dock har jag inte så allvarlig epilepsi att det skulle vara aktuellt för mig men det är ju fantastiskt att hundar kan hjälpa till på detta sätt.

Okej, imorgon ska jag ju till My Dog. Kommer nog kika mest på pinscher och dsg så vid dessa ringar kommer jag kunna hittas :)

Har på mig en keps med "gult nät", en m.blå jacka med päls på luvan och ev en grön väska. Vore ju kul om ni kom fram och hälsade ifall ni ser mig. Mitt namn är IRL Sofie :D

Om åskådare:
* Är det något speciellt du ska kika på?
ja, dom olika föreläsningarna/visningarna som fanns vid en av RCs mässplats. Riktigt intressant. Speciellt dialogen med hunden, bc:n som en man skulle styra med kommunikation. Det var inspirerande att se!

* Vilka dagar?- Jag var där igår (torsdag)

Det var riktigt roligt på My Dog mässan, så jag känner att jag MÅSTE dit nästa år!

Hehe, oj vad jag tänkte på om det var någon bukefalist eller så i publik när man gick med hundarna eller så...Jag trodde att jag träffade en prinsfeminst men så var det inte det. Fasiken vad det var folk idag!

Ferrari synd att du inte hälsade...

Jag ska dit på lördag, det är lätt att känna igen mig.
Är 152cm(väligt kort) svartklädd och med svart hår:-)

Jag var där och tittade på familjens Hoffe som ställdes både fredag och lördag. det gick jättebra! Hon fick 1:a pris på fredagen med ypperligt fin kritik, men på lördagen fick hon bara 2:a pris för då upplevdes hon mer överbyggd och hade för stor bröstfläck ?? inte fått den kritiken förut..

2a utställningen var det för henne så det var jätteroligt!. Kul att få 1:a pris när andra hoffar som "brukar" gå väldigt bra bara fick 2a...

roligt värre :) hem och titta ut nästa :D

Geezer skrev:
Hehe, oj vad jag tänkte på om det var någon bukefalist eller så i publik när man gick med hundarna eller så...Jag trodde att jag träffade en prinsfeminst men så var det inte det. Fasiken vad det var folk idag!

Ferrari synd att du inte hälsade...

Men jag såg bara när du sprang med lillvovven sen försvann du :p

Ja, vi hann ju knappt prata. Och i går var det stressigt eftersom jag skulle visa så sent, så finalerna kom nästan direkt när vi var klara.
Nja, inte riktigt, men jag var runt och handlade lite, sen var det bara att göra sig klar till finalen.

Jag träffade också Duvan, det var jätteekul.

Jag pm ar dig.

Nu vill jag (och säkert många fler) veta hur det gick för er alla som visade hund?! :bump:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 693
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 561
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 528
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 978
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar