Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska några bukare till MyDog förresten? Vi ska är planen, Ammo ska dock inte med.
Fre-söndag är planen och jag ska ev stå lite i montern.
Ska några bukare till MyDog förresten? Vi ska är planen, Ammo ska dock inte med.
Jag och Alpina är där tors-fre!Ska några bukare till MyDog förresten? Vi ska är planen, Ammo ska dock inte med.
Åh roligt då ska jag spana! Vilken dag?Inte jag men syrran ska ta och ställa Nano där ..
Nya restriktionerna som kom alldeles nu säger ju 10 kvm/per person i mässhall. Så en kraftig begränsning av antalet besökare, absolut, men jag tror faktiskt inte det kommer ställas. Dessutom är mässan stor (!) så även med den begränsningen går det in en hel del personer.Känns som stor risk att MyDog blir inställt?
Men ser inte hur man skulle kunna ha en konkurrensbedömning eller en domare som kommer så pass nära för att känna på hunden med 10 kvm avstånd?Nya restriktionerna som kom alldeles nu säger ju 10 kvm/per person i mässhall. Så en kraftig begränsning av antalet besökare, absolut, men jag tror faktiskt inte det kommer ställas. Dessutom är mässan stor (!) så även med den begränsningen går det in en hel del personer.
Plus vaccianationsbevis då, det medför ju en naturlig begränsning av vilka som kommer dit.
Det är ju inte 10 kvm avstånd som gäller, det är 10 kvm/per person för att beräkna maximala tillåtna besökarantal. Mässan som har ca 40 000 kvm utställaryta (enligt deras hemsida, jag tror att det är mer yta än så om man räknar med ringarna) tillåter alltså ca 4000 besökare.Men ser inte hur man skulle kunna ha en konkurrensbedömning eller en domare som kommer så pass nära för att känna på hunden med 10 kvm avstånd?
Jag hoppas att du har rätt!Det är ju inte 10 kvm avstånd som gäller, det är 10 kvm/per person för att beräkna maximala tillåtna besökarantal. Mässan som har ca 40 000 kvm utställaryta (enligt deras hemsida, jag tror att det är mer yta än så om man räknar med ringarna) tillåter alltså ca 4000 besökare.
@border_kelpie nej, regeln om sittande gäller bara vid arrangemang under 500 besökare. Arrangören kan då välja vaccinationsbevis eller minst en meter mellan sällskap.
Men det som är tillämpligt på Mydog är alltså beräknat maxantal besökare utifrån mässyta/10, vaccinationsbevis och en meter mellan sällskap (vilket jag ser som i allra högsta grad genomförbart även vid bedömningar osv). Jag ser inget som tyder på att det kommer bli inställt med de restriktioner som råder från 23 dec.
Tankevurpa från migDet är ju inte 10 kvm avstånd som gäller, det är 10 kvm/per person för att beräkna maximala tillåtna besökarantal. Mässan som har ca 40 000 kvm utställaryta (enligt deras hemsida, jag tror att det är mer yta än så om man räknar med ringarna) tillåter alltså ca 4000 besökare.
@border_kelpie nej, regeln om sittande gäller bara vid arrangemang under 500 besökare. Arrangören kan då välja vaccinationsbevis eller minst en meter mellan sällskap.
Men det som är tillämpligt på Mydog är alltså beräknat maxantal besökare utifrån mässyta/10, vaccinationsbevis och en meter mellan sällskap (vilket jag ser som i allra högsta grad genomförbart även vid bedömningar osv). Jag ser inget som tyder på att det kommer bli inställt med de restriktioner som råder från 23 dec.