My Dog (utbruten från Uppdateringstråd 25)

Wingates

Trådstartare
Ska några bukare till MyDog förresten? Vi ska är planen, Ammo ska dock inte med.
Fre-söndag är planen och jag ska ev stå lite i montern.

Ska några bukare till MyDog förresten? Vi ska är planen, Ammo ska dock inte med.
Fre-söndag är planen och jag ska ev stå lite i montern.

Ja vi ska ställa torsdag och fredag eftersom jag tydligen är dum nog att envisas med att ställa för allrounddomare. ;) Sen ska vi stå i montern söndag och kanske nåt mer. Jag fick nämligen jobbet att organisera montern i år och det brukar alltid vara svårt att få ihop folk.

Jag ska dit och ställa Imperia på fredagen. Va sugen på att ställa Testet med och kanske bägge dagarna men det blev så bökigt med att ordna hundvakt, sällskap osv. Kommer inte stå i montern nått.

Jag ska dit (utan hund). Ska spana på Masarna på utställningen och antagligen köpa en årsförbrukning av hundgodis :p Jag hittar ingenting på hemsidan om rally- eller NW-tävlingar i år, kommer det inte vara några?

Jag tror det kommer bli inställt :(.

Man får inte ha mässor med över 100 personer, där man går omkring. Skulle vara sittandes eller ståendes med sällskap på max 8 personer med minst 1 meter från nästa människa.

Känns som stor risk att MyDog blir inställt?
Nya restriktionerna som kom alldeles nu säger ju 10 kvm/per person i mässhall. Så en kraftig begränsning av antalet besökare, absolut, men jag tror faktiskt inte det kommer ställas. Dessutom är mässan stor (!) så även med den begränsningen går det in en hel del personer.

Plus vaccianationsbevis då, det medför ju en naturlig begränsning av vilka som kommer dit.

Nya restriktionerna som kom alldeles nu säger ju 10 kvm/per person i mässhall. Så en kraftig begränsning av antalet besökare, absolut, men jag tror faktiskt inte det kommer ställas. Dessutom är mässan stor (!) så även med den begränsningen går det in en hel del personer.

Plus vaccianationsbevis då, det medför ju en naturlig begränsning av vilka som kommer dit.
Men ser inte hur man skulle kunna ha en konkurrensbedömning eller en domare som kommer så pass nära för att känna på hunden med 10 kvm avstånd?

Men ser inte hur man skulle kunna ha en konkurrensbedömning eller en domare som kommer så pass nära för att känna på hunden med 10 kvm avstånd?
Det är ju inte 10 kvm avstånd som gäller, det är 10 kvm/per person för att beräkna maximala tillåtna besökarantal. Mässan som har ca 40 000 kvm utställaryta (enligt deras hemsida, jag tror att det är mer yta än så om man räknar med ringarna) tillåter alltså ca 4000 besökare.

@border_kelpie nej, regeln om sittande gäller bara vid arrangemang under 500 besökare. Arrangören kan då välja vaccinationsbevis eller minst en meter mellan sällskap.

Men det som är tillämpligt på Mydog är alltså beräknat maxantal besökare utifrån mässyta/10, vaccinationsbevis och en meter mellan sällskap (vilket jag ser som i allra högsta grad genomförbart även vid bedömningar osv). Jag ser inget som tyder på att det kommer bli inställt med de restriktioner som råder från 23 dec.

Det är ju inte 10 kvm avstånd som gäller, det är 10 kvm/per person för att beräkna maximala tillåtna besökarantal. Mässan som har ca 40 000 kvm utställaryta (enligt deras hemsida, jag tror att det är mer yta än så om man räknar med ringarna) tillåter alltså ca 4000 besökare.

@border_kelpie nej, regeln om sittande gäller bara vid arrangemang under 500 besökare. Arrangören kan då välja vaccinationsbevis eller minst en meter mellan sällskap.

Men det som är tillämpligt på Mydog är alltså beräknat maxantal besökare utifrån mässyta/10, vaccinationsbevis och en meter mellan sällskap (vilket jag ser som i allra högsta grad genomförbart även vid bedömningar osv). Jag ser inget som tyder på att det kommer bli inställt med de restriktioner som råder från 23 dec.
Jag hoppas att du har rätt!

Tankevurpa från mig 😆
Jag tyckte det var lite förvånansvärt att de valt att hålla MyDog överhuvudtaget när Stockholms Hundmässa ställdes in.

Känns dock lite märkligt att man ställer in cuper och läger för föreningar men det går bra att hålla mässa?

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 353
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 854
Senast: vtok
·
Övr. Hund Jag har "råkat" anmäla mig till en nybörjartävling i rallylydnad på My dog. Jag insåg inte att det var på My dog, utan fattade bara att...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur