Mutsy 4rider Barnvagn?

Krusan

Trådstartare
Haller att pa bli vansinning! Kan inte bestamma mig for vilken barnvagn jag ska ha... Har fastnat mellan en Mutsy 4rider och en Bertini X2 (australiskt marke).
Sa jag tankte att eftersom Mutsy ar ett europeiskt marke sa kanske nagon pa buke har erfarenhet av en sadan?

//Krusan

Sv: Mutsy 4rider Barnvagn?

Jag har ingen erfarenhet men Mutsy ser livsfarlig ut, spontan tanke bara.... :rofl:
finns Bugaboo Cameleon i Aus? Den är himla poppis och smidig, den skulle jag lätt valt om jag bodde där det inte är snö och modd, jag antar Aus är skonat från sånt :)

Äsch så konstig ser den väl inte ut ?
mutsy4rider_bass.jpg

Ser väl ut som vilken fyhjuling med mindre rörliga hjul ifram som helst, ja dom ser ju inte exakt lika ut såklart men ..

Buggan:
cameleon-denim_middle2.gif

Det enda jag ser som direkt skillnad (fördel för Mutsy) är ju att framhjulen ser större ut än på buggan?

Senast ändrad:

tycker det ser ut som den ska tippa frammåt om man råkar köra in i nått :rofl: fast bättre än Stokke-vagnen iaf.

Nej absolut ingen Bugaboo! Tycker de ar for dyra och bebisen ligger inte plant med satet nedfallt. Jag vet det ser plant ut men rumpan sticker ju ner, dessutom sa kan man ju inte heller falla fotstadet (om jag inte minns fel).

Hur som helst sa blev det ingen Mutsy, efter en narmare titt sa sag jag att ryggstodet inte blev helt plant. Darfor bestamde mig for en Bertini X2 (http://www.bertini.com.au) i blabars blatt, Sa nu kan jag sova battre :). Dessutom sa behover jag inte plocka bort nagot hjul for att fa in den i bilen (Honda Jazz).

Tack for synpunkterna dock. Det ar inte latt har nere ibland, allt ar valdigt annurlunda fran Sverige. Vissa saker battre, andra mycket samre!

//Krusan

Mutsy vagnarna är himla stabila faktiskt och otroligt lättkörda, och ja den största skillnaden mot bugaboo är nog att framhjulen är större. Annars har jag ingen större erfarenhet av just bugaboo. Men Mutsy kallas i barnvagnsvärlden för nya Bugaboo ;)

Sen kan man välja mellan luft och platshjul, och jag gillar deras teleskophandtag som man kan få i skinn om man vill!
När jag jobbade med barnvagnar så bestämde jag mig snabbt för att Mutsy var min favorit av de märken vi sålde. Dock i den dyrare klassen.

Jag var himla sugen pa Mutsyn, men den var lite for stor for var bil. Hade varit tvungen att plocka bort hjulen for att fa plats. I ovrigt sa var den valdigt stabil, lite kranglig att falla ihop, ryggstodet dock fallde inte helt plant och priset var bra. Har nere i Australien finns inte alla fargalternativ, laderhandtag eller de olika hjulalternativen. Fast det samma galler Emmaljunga, Australiensarna ar lite avundsjuka pa alla modeller och farger som finns att fa i Sverige och Europa.

//Krusan

Nej absolut ingen Bugaboo! Tycker de ar for dyra och bebisen ligger inte plant med satet nedfallt. Jag vet det ser plant ut men rumpan sticker ju ner, dessutom sa kan man ju inte heller falla fotstadet (om jag inte minns fel).

Och hur platt tror du att ditt barn ligger i magen? :p

hehe ja det vore ju illa om den fick säljas annars :P

Jag har dock aldrig sett en sån vagn.... knappt någon bugaboo heller här uppe. Vi har ju mkt snö på vintern och då föredras nog regälare vagnar :)

Och hur platt tror du att ditt barn ligger i magen? :p

Det går ju inte riktigt riktigt att jämför tycker jag :p

Dessutom är jag helt övertygad om att min unge ligger spikrak i magen, så jävla ont som mina revben har det och så mycket som hon trycker med sitt huvud i bäckenet så måste hon ligga och vekrligen STRÄCKA på sig :D:cry:;)

Det går ju inte riktigt riktigt att jämför tycker jag :p

Dessutom är jag helt övertygad om att min unge ligger spikrak i magen, så jävla ont som mina revben har det och så mycket som hon trycker med sitt huvud i bäckenet så måste hon ligga och vekrligen STRÄCKA på sig :D:cry:;)

Varför inte? Det tar ju ett tag för bebisen rygg att räta ut sig efter nio månader i livmodern. Jag tror absolut att det är skönare att ha ryggen krökt under den tiden, som t ex i en bärsjal.

Hm jag tänkte bara på jämförelsen med ex babyskyddet, där i ska dom ju inte sitta förlänge i början just för att ryggen är "krökt"?

:)

Hm jag tänkte bara på jämförelsen med ex babyskyddet, där i ska dom ju inte sitta förlänge i början just för att ryggen är "krökt"?

:)

Det är inte vad jag hört. Det som kan blir ansträngande för bebisen i babyskyddet är att det är så upprätt. Hade babyskyddet varit skålad fast med liggläge skulle inte samma trötthet uppstå.

Ah så kanske det förhåller sig ?

Alltså om Babyskyddet varit liggande, men fortfarande skålat menar du ?

Ja, precis som en Bugaboo i liggläge menar jag. Bara för att påpeka att det är vinklingen och inte skålningen som är problemet.
Det finns ju liggande, plana babyskydd. Men de har jag ingen som helst erfarenhet av.

Aha nu hänger jag med ...

Det låter ju, om man ska utgå från anatomin som att det är som du säger, så då ger jag mig :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
806
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
3 176
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 782
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj