Musskrämmare

Sv: Musskrämmare

Om du menar sorten som sänder ut ett högfrekvent ljud så ska det tydligen funka en första tid, sen vänjer de sig vid oljudet och håller på som vanligt. Glöm inte bort att även andra djur finner ljudet obehagligt. :crazy:
 
Sv: Musskrämmare

hanna_shetland skrev:
Någon som har erfarenheter av s k musskrämmare? Fungerar de verkligen? :confused:

Det är säkert som myggskrämmare. Bara bullshit.

Såg ett program på TV där de visade olika myggmedel osv. Det enda som funkade var det som även var giftigt för huden.....

Men jag har ingen egen erfarenhet...

Mitt allra bästa tips som jag har stor erfarenhet av:

Katter och fällor!
 
Sv: Musskrämmare

Köpte en i förrgår och stoppade i kontakten,
så jag kan rapportera om ett tag om det fungerar!
 
Sv: Musskrämmare

jaahaaa...mus-skrämmare...

läste rubriken som muss-krämmare, och kunde inte komma på alls vad det kunde vara för något :D
 
Sv: Musskrämmare

Vi använde det i ett stall med råttor!! Fungerade mycket bättre än råttgift & fällor.

Efter att vi satt upp den så såg iaf jag inga råttor mer.
 
Sv: Musskrämmare

Fungerade alldeles utmärkt i mitt förra stall i vintras.
Vi hade en i sadelkammaren och slapp möss hela vintern. :)

Immer
 
Sv: Musskrämmare

Det bästa som finns mot råttor och möss är katthonor som lever som stallkattor. Samt små terriers
 
Sv: Musskrämmare

*tar sista*

Intressant att ni har så olika åsikter. Det jag funderar mest på är om andra djur (hundar, katter men framförallt hästarna) verkligen inte reagerar på ultraljudsvågor (eller vad det nu är). Vi har ju dräktiga ston, påverkas dom/fostren?

Intressant med fler erfarenheter. Funderar starkt på att köpa en och prova :)
 
Sv: Musskrämmare

Hur stort är stallet och hur stark var musskrämmaren? De jag har sett har varit på 30 och 200 m2. Går det genom väggar också eller behöver man en i stallet och en i sadelkammaren?
 
Sv: Musskrämmare

Vi köpte den för 200 m2 och provade..
Den "stora" modellen skickar impulser via elnätet runt i huset,
men man ska ha den i ett öppet utrymme utan hinder, typ väggar och liknande för att det ska fungera :confused:
Kan inte ge vare sig ris eller ros, utan möss har vi fått in i huset ändå.
Kanske antalet är något mindre än tidigare år..
Har två katter och ingen av dem har reagerat på ljudet så där är det lugnt.
Min tanke är att kunna flytta den mellan huset och stallet i perioder.
 
Sv: Musskrämmare

Jag införskaffade en i våras. Den är vit, fyra tassar, päls, svans och säger 'mjau'. Den har fått kattlucka in till strategiska byggnader på gården och jag hoppas den skall fungera ypperligt i minst 10 år. Som bonus funkar den som prydnad i soffan om kvällarna och kan även ge viss typ av thai-massage/akupunktur blandning. Valde den med omsorg och gick på jakt-meriter hos föräldrar och syskon. Ett plus är också att det blir få mus-lik att städa bort, bara näbbmössen lämnas. Tror den skall funka på minst 5000 m2.
 
Sv: Musskrämmare

Hahaha den sorten är effektiv. Har 4 st i stallet och där lever inga möss/råttor länge :D
 
Sv: Musskrämmare

hanna_shetland skrev:
Hur stort är stallet och hur stark var musskrämmaren? De jag har sett har varit på 30 och 200 m2. Går det genom väggar också eller behöver man en i stallet och en i sadelkammaren?

Stallet var stoort :D men det fungerade bra med musskrämmare i enbart sadelkammare.
I stallet huserade ett gäng av dem som tgd beskriver ovan. ;)

Immer
 
Senast ändrad:
Sv: Musskrämmare

Skulle allra helst skaffa en sådan jag också men med en allergiker i huset så går det tyvärr inte. Skulle väl iofs gå att ha en utekatt men jag vet inte om det är ett speciellt kul liv.
 
Sv: Musskrämmare

pluggade in en igår! Har ringt tillverkarna och dom lovar och svär att katter och hundar inte kan höra ljudet. (dock påstår min Sambo att han kan höra det... mysko mäniska!)

/Kviga
 
Sv: Musskrämmare

Jag har också köpt en, har suttit i någon vecka nu, jag hör också ljudet men hästarna bryr sig inte alls. Kostade 89 kr på Jula :) Hittills inga möss, får se om det håller i sig.
 
Sv: Musskrämmare

Vi har klarat oss undan från mössen i sadelkammaren sedan ifjor somras tack vare musskrämmaren men håller med om att man kan höra den själv men varken hästar hundar eller katter verkar bry sig men vi har inte sett något spår av mössen.
Har hört något stället som är inne på sitt femte år med musskrämmaren och fortfarande har mus fritt.

Mvh
Camilla
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 623
Senast: TinyWiny
·
Anläggning Jeg må nok kjøpe en varmbalje for det isolerte vannet jeg har fungerer ikke de dagene jeg ikke er i stallen. Så lurer på erfarenheter...
Svar
14
· Visningar
1 219
Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Dom vill para sin huskatt
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp