Bra vinterstövlar för stallarbete och ridning

Stergo

Trådstartare
Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk och köpa graningestövlarna som hööks säljer. Är de några av de vettigare för lite allround stallarbete och uterink i vinter med hygglig hållbarhet? Eller finns det något bättre i samma prisklass? Tänkte redan satsa på ett par vandringskängor för rent stallarbete.
 
Hakar på och jagar förslag, körde gummistövlar typ hela vintern och de va ingen hit 🙈

Haft dedär vinterstövlarna från börjes tidigare, de med 4 spännen på sidan. Har väl varit ok å rida i, men inte direkt bekväm å gå runt i. Sen så har jag behövt dra åt dom ordentligt för att dom ska sitta uppe, och då blir det ju typ kallt ist..

Varför finns det inte vinterfodrade shortchaps? 😅
 
Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk och köpa graningestövlarna som hööks säljer. Är de några av de vettigare för lite allround stallarbete och uterink i vinter med hygglig hållbarhet? Eller finns det något bättre i samma prisklass? Tänkte redan satsa på ett par vandringskängor för rent stallarbete.
Jag kör på muckboots. Finns en ridvariant också. Bor iofs i Skåne men har aldrig frusit i muckboots. Annars tror jag om man bor där det är väldigt kallt om vintrarna så är det helt klart värt att investera i värmesulor.
 
Jag har inget stort stall där jag är mycket inomhus, utan det är bara lösdriftshallen och sadelkammaren som är inomhus. Vintertid, när det är kallt, i princip lever jag i ett par vinterstövlar när jag är ute hemma. Typ PU stövlar från Engelsons eller liknande - dvs vattentäta höga stövlar som är ordentligt fodrade och där det ska till många minusgrader (tänk 20-30 kanske) innan det blir kallt, och där man kan gå i 2-3 decimeter snö utan några problem. Inte de mest smidiga, men varma.
Det går dock inte att rida i dem, och jag har än så länge inte hittat något jag trivs att rida med vintertid (med tanke på kyla och smidighet)
 
Hakar på och jagar förslag, körde gummistövlar typ hela vintern och de va ingen hit 🙈
Köpte typ fodrade gummistövlar (skoterstövlar -typen) från Engelsons inför förra vintern och herregud varför har jag inte gjort det innan?
Inget att rida i kanske pga breda men resten av tiden :)
 
Köpte typ fodrade gummistövlar (skoterstövlar -typen) från Engelsons inför förra vintern och herregud varför har jag inte gjort det innan?
Inget att rida i kanske pga breda men resten av tiden :)
Har tittat på flera av deras men blev aldrig av ifjol, kanske måste göra ett nytt försök i år 🙈 tog hem nån modell på gummistövel i fjol, men ugh 😅 satt inte bra alls. Kört på låga tretorn med chapsen från engelsons ist, så mycke bekvämare än höga stövlar..
 
Jag har helt klart varit mest nöjd med muckboots. Har aldrig frusit med dem, aldrig halkat, och de är väldigt lätta och bekväma. Mitt enda klagomål är att de gått sönder efter bara 1-2 års användning.
 
Hakar på och jagar förslag, körde gummistövlar typ hela vintern och de va ingen hit 🙈

Haft dedär vinterstövlarna från börjes tidigare, de med 4 spännen på sidan. Har väl varit ok å rida i, men inte direkt bekväm å gå runt i. Sen så har jag behövt dra åt dom ordentligt för att dom ska sitta uppe, och då blir det ju typ kallt ist..

Varför finns det inte vinterfodrade shortchaps? 😅

Det finns. Jag har! (Vattentäta med foder, dock inte jättetjockt). Inköpt i affären med egen tv-serie. Om ön för några år sedan
 
Jag har helt klart varit mest nöjd med muckboots. Har aldrig frusit med dem, aldrig halkat, och de är väldigt lätta och bekväma. Mitt enda klagomål är att de gått sönder efter bara 1-2 års användning.

Min gick också sönder fort, vilket kändes sådär med tanke på priset.

Min enda invändning mot dem är att de nästan är för varma, så jag blir fuktig om fötterna och därmed kall. Men har jag ullstrumpor i dem har de varit väldigt bra!
 
Jag kör på muckboots. Finns en ridvariant också. Bor iofs i Skåne men har aldrig frusit i muckboots. Annars tror jag om man bor där det är väldigt kallt om vintrarna så är det helt klart värt att investera i värmesulor.

Finns ridmodellerna att få tag på fortfarande? Har slitit ut både min sommarvariant (Reign Tall) och vinterstöveln (Pace High tror jag?). Men de verkar ha slutat tillverka dem.

I år ska jag testa den där billiga stöveln från Equipage som folk verkade gilla, köpte på rea i slutet av vintern. Den är ju bara arbetsstövel, dock. Men för ridning var jag faktiskt riktigt nöjd med Mountain Horse Snowy River.
 
Finns ridmodellerna att få tag på fortfarande? Har slitit ut både min sommarvariant (Reign Tall) och vinterstöveln (Pace High tror jag?). Men de verkar ha slutat tillverka dem.

I år ska jag testa den där billiga stöveln från Equipage som folk verkade gilla, köpte på rea i slutet av vintern. Den är ju bara arbetsstövel, dock. Men för ridning var jag faktiskt riktigt nöjd med Mountain Horse Snowy River.
Det skulle jag tro men har inte kollat i år om de finns för jag köpte nya förra året 😇
Har för mig att jag har modellen Colt Ryder tror jag den heter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Häst som sväljer luft
  • EMS/"fångnacke" - vad gör vi?

Omröstningar

Tillbaka
Upp