C
CarolaLind
Vilket Müsli använder ni?
Varför och till vad för sorts häst?
Hur mkt?
Varför och till vad för sorts häst?
Hur mkt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Borka skrev:Vi kör sedan ett halvår tillbaka med Spillers. Jag är helnöjd med detta foder.
Spillers Cool Mix har gjort underverk med ett vimsigt och okoncentrerat sto som nu istället är mycket harmonisk att jobba med.
Spillers Conditioning & Showing Mix ger vi till en 3-årig hingst som är svårfödd. Han blir jättefin av det fodret.
Ett 13-årigt sto med halvtaskiga ben får Senior Maintenance Mix som innehåller glukosamin. Det passar henne även för övrigt då hon är relativt lättfödd.
En 20-årig svårfödd vallack fick Senior Conditioning Mix.
Ett föl och hennes mamma fick Stud and Youngstock Mix. Fölet är numera ettåring och får fortfarande samma foder.
De övriga hästarna får High Fibre Herbal Mix, ett lågenergifoder med mycket fibrer och med tillsats av örter som nypon, mynta, brännässla, persilja, vitlök m.fl.
När det gäller hur Spillers foder påverkar hästens temperament tror jag det är sammansättningen av kolhydraterna som är det viktiga. De har tydligen lagt ner mycket resurser på forskning i ett samarbete med kapplöpningsindustrin.
Flera av Spillers foder är också anpassade för hästar med känsliga magar.
Jag tycker det känns jättebra att ha ett så stort sortiment att välja på. Det skall till mycket för att jag inte skall hitta ett lämpligt foder till varje enskild häst.
Binsan skrev:vad är Spillers för slags foder? jag har inte sett det är omkring??
ha de nån hemsida??