W

wallerie

HEJ! jag har bestämt att börja träna c-ponnyn wallerie så att hon får lite fina muskler! jag vill att hon får "limpor" över rumpen och fin muskelös kropp! hon älskar att springa i skogen och att hoppa! jag undrar om ni kan nåra bra övningar el så som ger smidiga muskler.

Skulle vara jätte snällt :P

Sv: muskler?!

klättra är bra, men då måste du anpassa det efter hur tränad ponnyn är. Studs är bra , men samma sak gäller, Det gäller nog all träning. Men det är dom tips jag har :p

tack! vi får gå ut non dan i skogen och leta upp lite brana backar;)

tänk på att inte börja för "häftigt" bara :p

Så du har klättrat mkt innan?
Jag tänkte mest även om hon ridits hårt så kanske dom musklerna du vill bygga upp inte blivit tränade så mkt ;)

om du ska bygga upp musklerna långsamt men säkert är det bra att skritta mycket i rätt form, när hästen skrittar använder den alla sina muskler, att gallopera mycket är mest kondition, klättring (som du redan fått tips om) är bra men gör detta i skritt för då arbetar hästen med alla muskler ( ibland kan man märka att dom vill trava upp i stället eftersom det är enklare och inte lika ansträngande).. träna också mycket studs.

om du ska bygga upp musklerna långsamt men säkert är det bra att skritta mycket i rätt form, när hästen skrittar använder den alla sina muskler, att gallopera mycket är mest kondition, klättring (som du redan fått tips om) är bra men gör detta i skritt för då arbetar hästen med alla muskler ( ibland kan man märka att dom vill trava upp i stället eftersom det är enklare och inte lika ansträngande).. träna också mycket studs.
tackar :)..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 645
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 098
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA