Muskeluppbyggnad

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

bumbi_608

då min polle har fått lite problem med sin rygg, så vad har ni för bra tips på bra ridövningar som stärker den mer.
kan då säga att hon är ett vbl med ganska lång rygg, smal modell av häst.

Sv: Muskeluppbyggnad

Om den är svag i ryggen tycker jagatt du inte skall sitta på den.

Tömkör, det är jättebra! Du kan både gå på rakt spår och böjt spår samtidigt så kan du ut och gå i backar, då får h*n jobba med ryggen utan att någon sitter på och du får oxå motion:idea:

hon ska ridas sa vet, hon har blivit busriden av sin fodervärd nu antagligen då när jag hade henne så hade jag inga problem med hennes rygg då jag träna ganska mycket med henne.

Oavsett om hon blivit busriden så är tömkörning bra för hästen.

Du kan varva tömkörning med ridning, det viktigaste är att hon jobbar i form och får använda ryggen, klättra i backar, stå då i fältsits.

Kavaletti är jättebra för ryggen. Alla gångarter (börja med skritten tills hästen stärkt sig lite). Att hoppa låga studs är också bra för att bygga ryggmuskler, antingen uppsuttet eller löshoppning. Långa skritt-turer på lång tygel är mjukgörande för ryggen och är något som man ska prioritera högt, ta det minst varannan dag nu i början.

Hej!

Rida i form och rida över bommar är det bästa tipset! Om du loncherar så kan du har inspänningstyglar så blir det som att vara i form...

Lycka Till!;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 200
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 461
Senast: Piaff
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 578
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit