Muskelknutor

ishmanda

Trådstartare
Min häst har fått knutor på sina ryggmuskler. Precis vid ryggraden.
Han har inte ont när man rider eller när man masserar. Men jag är orolig att de kommer att orsaka mer spänning så han får ont.
Han har haft dess knutor i ca 1 vecka. Jag har provat massera (men jag inte speciellt duktig) Har även smörjt in honom med linement varje kväll (han har täcke på inne). Har funderat på att om dom inte är borta om 1 vecka ta ut massören.

Men först tänkte jag höra om det är hågon som har något tips på hur jag kan få bort dom??

Sv: Muskelknutor

Jag tror inte att det är muskelknutor.
Sticker dom upp i pälsen så att säga. Jag gissar på att det är några andra knölar, typ foderknölar eller insektsbett

Sv: Muskelknutor

Säger samma sak, stresspunkter som de kallas kan oftast bara massören känna och dessa ömmar oftast.

Kolla upp din sadel så att det inte är sadelknutor, annars kan det vara foderknutor som kommer av mycket foder eller hastigt foderbyte.

Försök hålla rent, låt hästen gå utan täcke så mycket som möjligt och kolla över fodergivan.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 700
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 103
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 361
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama