Muskelinflammation

xandoor

Trådstartare
Jag har fått en muskelinflammation i min axel.
Inatt har jag knappt sovit något då det gjort såpass ont.
Är gravid i v 19.
Finns det något antiflammatoriskt man kan äta ?
Förr när jag har fått detta så har jag direkt vid första symtomen tagit voltaren eller deklofenak och då har det gått över.

Är det någon som kan tipsa om nåt så är jag mycket tacksam.

Sv: Muskelinflammation

Vad jag blev tillsagd av läkare då jag var gravid är att jag kunde äta diklofenak under 2 trimestern men inte i 1a och sista. M a o i mitten av grav. ska vara ok. Det finns ju en risk i o m att de kan ge ökad blödningsbenägenhet. Annars så satte de mig på citodon i smärtstillande under sista grav. (hade dock en del blödningar under den grav så antar det var därför de inte ville låta mig äta ipren, diklofenak etc.)

Men om du har hemma och känner att du behöver ta, så ring sjukvårdsrådgivningen eller jourläkarcentralen så kan de säkert svara dig på det.

Gira

Tack för svar.
Har ringt rådgivningen, de sa att jag bara får ta panodil, inget annat fick man ta när man var gravid sa de.

Vet ni hur det är med Zon gel eller Ipren gel för det har jag oxå hemma. Eller är det lika illa med att ta på gel som att ta tabletter ?

Enligt bipacksedlarna bör man undvika även gel när man är gravid.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
953
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 400
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka