Sv: Muskelbyggande
har du ett sto med föl måste du verkligen ge mer än du ger nu...
Varför det? Var nånstans har jag skrivit hur mycket stoet och fölet äter?
Stoet och fölet äter i princip fri tillgång på hö plus tre kilo kraft groov 125 med b-vit. Är det alldelens för lite tycker du? Det går knappast att få i stoet mer kraftfoder..
Det jag undrar över är "min" valack. Jag har inte haft honom så länge och efter betet har han bara ätit hö mineraler och b-vit som sagt (ja han får faktiskt en dl havre och en dl betfor också, mest för att inte bli utan vid utfodring. Men jag räknar det som ingenting på en så pass stor häst)
Han behöver inte upp i hull, har ett rejält fettlager över revbenen, eller energi, pigg utav tusan, vad han skulle behöva är lite muskler.
Så jag behöver tips på vad jag ska ge honom som hjälper bygga muskler utan att göra honom överpigg. Tillskott kanske var fel uttryckt.
Ok korn, men jag är helt säker på att jag har läst en hel del om att det inte ska vara ett bra fodermedel till hästar. Behöver inte vara sant därför förstås.
Och jo, innan någon undrar, han tränas "rätt" mycket klättring och skritt i skogen över stock och sten varvat med körning. m.m