Muskel träning!

Camomill_

Trådstartare
Var på årets första terrängträning nu i helgen hur kul som helst =)
Och jag blev helt imponerad av alla välmusklade Ft hästar, jag har fått jobba länge på att min ponny ens ska få "normalt" mkt muskler och nu vill jag veta hur ni lyckas. Jag anser att jag rider min ponny väldigt varierat, dressyr/markarbete ca 3 ggr i veckan, hoppning/ terräng 1-2 ggr i veckan och ut i skogen 3 ggr i veckan.
Hur lägger ni upp eran träning och hur har nu lyckats få de fina musklerna på era FT hästar?

Jag vill ha mkt tips och ideer! :d

Sv: Muskel träning!

Var på årets första terrängträning nu i helgen hur kul som helst =)
Och jag blev helt imponerad av alla välmusklade Ft hästar, jag har fått jobba länge på att min ponny ens ska få "normalt" mkt muskler och nu vill jag veta hur ni lyckas. Jag anser att jag rider min ponny väldigt varierat, dressyr/markarbete ca 3 ggr i veckan, hoppning/ terräng 1-2 ggr i veckan och ut i skogen 3 ggr i veckan.
Hur lägger ni upp eran träning och hur har nu lyckats få de fina musklerna på era FT hästar?

Jag vill ha mkt tips och ideer! :d

Uteritt och sen uteritt och sen lite uteritt igen...:banana: Skämt åsido, jag tror FT hästar i gemen rids ut mer, klättras mer och tränas allmänt mer ute i skogen än hopp/dressyrhästar. Vi trimmar lika mycket ute i skogen som på banan. Du får ju gratis framåtbjudning i skogen=kanonbra när man vill öva ökningar!:idea:

Så öka uteritten och dra in nåt dressyrpass istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat