Musikhjälpen 2015

Marty

Trådstartare
Hittade ingen tråd om årets upplaga av Musikhjälpen. Det måste vi ju ha! Ni lyssnar väl? Och bidrar? ;)

I år sänds Musikhjälpen från Linköping mellan 13-19 december, och årets tema är "Ingen ska behöva fly undan klimatet". Årets programledare är Gina Dirawi, Kodjo Akolor och Linnea Henriksson.

Vilka är veckans höjdpunkter? Gör ni något för musikhjälpen? Ska ni vara där någonting?

Jag lyssnar! Tittade förbi en runda igår och såklart även på fredag när Winnerbäck spelar. Ev nån mer gång i veckan, får passa på när det är här i stan! :)

Skänker varje år pengar till någon hjälporganisation istället för att skicka julkort. Är i valet och kvalet om jag ska välja WWF som jag brukar eller om det ska få bli musikhjälpen i år.

Hittade ingen tråd om årets upplaga av Musikhjälpen. Det måste vi ju ha! Ni lyssnar väl? Och bidrar? ;)

I år sänds Musikhjälpen från Linköping mellan 13-19 december, och årets tema är "Ingen ska behöva fly undan klimatet". Årets programledare är Gina Dirawi, Kodjo Akolor och Linnea Henriksson.

Vilka är veckans höjdpunkter? Gör ni något för musikhjälpen? Ska ni vara där någonting?
Nej

Jag lyssnar! Tittade förbi en runda igår och såklart även på fredag när Winnerbäck spelar. Ev nån mer gång i veckan, får passa på när det är här i stan! :)

Skänker varje år pengar till någon hjälporganisation istället för att skicka julkort. Är i valet och kvalet om jag ska välja WWF som jag brukar eller om det ska få bli musikhjälpen i år.
Tänkte också ta mig förbi på fredag när winnerbäck spelar. Vi var även där i söndags när de gick in i buren, men det var väldigt mycket folk där.

@Sorbe : Jag lider med de eventuella personer som bor och ska sova i närheten av stora torget denna vecka med tanke på volymen :).

Tidigare år vet jag att det funnits en Buke-sparbössa. I brist på denna har jag skänkt pengar till Julius och Björnhjälpen. Jag älskar deras engagemang! Jag brukar inte önska låtar, men skänker desto mer till de digitala sparbössorna :D

På fråga A svarar jag, ingen kan fly undan klimatet. Klimatet finns där man är osvsett var man är. Så det är ett löjligt tema. På fråga B svarar jag att det är för långt ifrån mig. Man vill ju inte skita ner miljön bara för att åka dit och titta in i en bur O_o. På fråga C svarar jag, jag gillar inte

Finns det någon som ska dit som kan tänka sig att köpa och skicka årets mössa till mig? Jag har levt med förra årets sen jag köpte den och den är underbar! :love:

På fråga A svarar jag, ingen kan fly undan klimatet. Klimatet finns där man är osvsett var man är. Så det är ett löjligt tema. På fråga B svarar jag att det är för långt ifrån mig. Man vill ju inte skita ner miljön bara för att åka dit och titta in i en bur O_o. På fråga C svarar jag, jag gillar inte
Jag accepterar ditt svar, men tycker det är synd att du inte uppskattar temat. Saken är den att det finns mycket man kan göra för att kunna klara av klimatförändringar eller extrema väderhändelser på ett bättre sätt, och det är vad temat syftar på. Igår uttryckte någon det som att "En klimatkatastrof blir en katastrof först när man inte längre kan hantera den.".

Jag känner mig väl dock överdrivet engagerad i frågan då jag själv valt att utbilda mig till miljövetare och dessutom handlade min kandidatexamen om just klimatanpassning av jordbruk. Men jag tycker de brukar ha bra teman varje år, även om årets tema kanske är lite mer komplext än tidigare.

Jag känner mig väl dock överdrivet engagerad i frågan då jag själv valt att utbilda mig till miljövetare och dessutom handlade min kandidatexamen om just klimatanpassning av jordbruk. Men jag tycker de brukar ha bra teman varje år, även om årets tema kanske är lite mer komplext än tidigare.

Intressant, kan du skicka till mig när det är klart? Tittar du bara på Sverige eller globalt?

Intressant, kan du skicka till mig när det är klart? Tittar du bara på Sverige eller globalt?
Jag blev klar 2013. Tanken var att den skulle handla om metoder för klimatanpassning i svenska jordbruket, men efter vår intervjustudie så kom den att handla mer om uppfattningarna som fanns angående klimatanpassning och klimatförändringar. Jag kan PM:a över en länk dock :).

Jag bidrar med pengar via vår skolas insamling, men jag orkar inte lyssna....
De är ett evigt skrik och gap av speedade programledare:confused:
Tror dom att dom samlar in mer pengar för att dom svär och hånar kändisar?

Och innan ni frågar, nä... jag orkar inte med P3 heller... Är väl gammal och trist:angel:
Insamlingen och syftet tycker jag är bra:bow:

* Jenny *

Jag har önskat en låt och möjligtvis att jag orkar hasa mig de 300 metrarna dit och gå och köpa mat eller titta på Backyard Babies eller Raised Fist men annars är det verkligen inte min typ av musik/gäster så mest är det jobbigt med att det är sjukt mycket folk på stan och alla parkeringarna är upptagna. :o

Jag har som vanligt önskat Gorillaz - Melancholy Hill. Den har jag önskat de senaste fem åren och mig veterligen har den aldrig blivit spelad, men jag ger inte upp hoppet ;).

Jag förstår tanken med årets tema men jag tycker samtidigt att det är lite tråkigt att den största, svåraste diskussionen inte verkar ingå - dvs den om hur klimatförändringar relaterade till mänsklig aktivitet ska kunna förhindras.

Min faster och hennes man har f.ö. skänkt en stut till Musikhjälpen som de fött upp i sin lilla flock rödkullekor som går på naturbete i södra Östergötland. Han serveras i form av chiligryta i mattältet idag så ni som är i Linköping och äter kött kan passa på!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka