Musikallåtar!

LindgrenV

Trådstartare
Försöker knåpa ihop en spotifylista med låtar från musikaler, så att jag har något bra att lyssna på (vråla till) när jag ska sitta ensam i en bil i sex timmar på lördag :angel:

Plockar just nu mina favoriter från Les Misérables och Sweeney Todd. Men behöver lite mer inspiration! Så kasta massa musikaler/musikallåtar på mig! Genast! :D

Jag gillar låtarna från Jekyll and Hyde-musikalen, speciellt 'Facade' och 'Murder! Murder!'. Och 'Oklahoma!' Och 'Oh, What a Beautiful Morning' från Oklahoma!-filmen. :love: Älskar Gordon MacRaes röst. :heart

Monty python's Spamalot
Jesus Christ Superstar - på svenska.
Wicked
Joseph and the amazing technicolor dreamcoat
Shrek
Matilda
Starlight express

Monty python's Spamalot
Jesus Christ Superstar - på svenska.
Wicked
Joseph and the amazing technicolor dreamcoat
Shrek
Matilda
Starlight express

Åh Joseph and the Amazing technicolor dreamcoat :love:
Min bror var med och satte upp en amatörföreställning där de gjorde en egen översättning till svenska.
Texterna är helt underbara, men tyvärr är skivan sönderspelad:cry:

Julie Andrews- My favorite things
Dont cry for me Argentina
I know him so well från Chess
Blood brothers: Tell me its not true
Elaine Page- Memory
Chicago- Overture och All that jazz
Helen Sjöholm- Du måste finnas
Funny girl- Dont rain on my parade
Peter Jöback: Guldet blev till sand

Samt allt från RENT:heart
Ursäkta den konstiga uppläggningen av låtnamn:p

Verkar som att allt är skrivet redan men håller med om:

Phantom of The Opera (Favoriter: Point of no Return, Think of Me)
Jesus Christ Superstar (I don't know how to love him, Hosanna)
RENT (What You Own, Take Me Or Leave Me, I'll Cover You)
Fame (Fame)
Moulin Rouge (Roxanne, Come What May)

Hamilton! :love: Lyssna på hela soundtracket från början till slut så fattar man i princip hela storyn, typ som en ljudbok ;). Annars är några av de bästa låtarna "Wait for it", "Satisfied", "Battle of Yorktown", "Room where it happens"... gaaah svårt att välja! Lyssna på alla helt enkelt! ;) (Men "Wait for it" är en bra inkörsport).

Fler tips:
Hair - Let the sunshine in, Hair, Aquarius
Wicked - Defying gravity, For good, Popular
Cabaret - Maybe this time
Spring awakening - Mama who bore me (reprise), Totally fucked

Hamilton! :love: Lyssna på hela soundtracket från början till slut så fattar man i princip hela storyn, typ som en ljudbok ;). Annars är några av de bästa låtarna "Wait for it", "Satisfied", "Battle of Yorktown", "Room where it happens"... gaaah svårt att välja! Lyssna på alla helt enkelt! ;) (Men "Wait for it" är en bra inkörsport).

+1 på den!
Min favorit är My Shot :D

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 737
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 092
Senast: paradiset
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama