Musik vid uppvisning?

Immer

Trådstartare
Första maj ska jag och Besten göra vårt allra första framträdande för publik, och det är dessutom solo :crazy: Annons för evenemanget finns i varenda affär här i nordvästra Skåne, i lokalpressen, samt i senaste numret av Hästfocus, så jag börjar bli lite nervös nu....

Vad vi ska visa är öppna, sluta, traversal, piruett, renvers, i skritt och trav samt ryggning, halt och eventuellt någon galoppfattning.
Hästen är en stor, nästan svart kallblodstravare (sto, 159 i mkh) med massor av utstrålning och jag är en överviktig tant på 50+:D
Utrustningen är enkel: Guerniéresadel, blankt kandar. Ardennerfläta. Ryttaren rider med hjälm, spö men inte sporrar.

Är det någon som har förslag på val av musik? Jag rider gärna till klassiskt, men har inte lyckats hitta något i min CD-samling ä'n så länge.....

Tacksam för förslag!

Immer

Sv: Musik vid uppvisning?

Alan Stivell - keltiskt, harpa
Loreena McKennitt - keltiskt
Yann Tiersen - piano (musiken till Amelie från Montmartre)
Anúna - medeltid, munksång typ ;)
Evanescence - opera-hårdrock
Peter Gabriel - ja? härligt, vet inte var man placerar honom
Sarah McLachlan - skönsång, keltiskt, drömskt
Shakira - latino, shake it!
Juanes - latino

Varför inte rida till renässansmusik?:angel:

Tex gelosia, ballo de fiore, new almaine, parsons farewell etc.

Det finns en hel del dansmusik från perioden som är mycket lämplig att rida till.

/Kung Tulle

Naxos har gett ut en billighetscd med renässansmusik på. Danser från terpischore tror jag den heter fråga i större skivbutik. Kostar ca 60 spänn.

/KT

Jag ska genast bege mej till civilisationen och Mammons tempel:D

Immer

Jag har inget förslag på musik, men till Besten ska du definitivt ha något med lite "tyngd" i. Lite mörkare så att säga, men ändå inte långsamt.
Visst gav det där dig mycket? :angel:

Ja, jag förstår preciiiis vad du menar, men jag vet inte var jag ska hitta det......:confused:

Immer

Immer om du vill kan du komma hit till mig och lyssna på musik, så kan vi bränna en CD till dig. ( Har massor av medeltids och renässansmusik samt en del annat som är pampigt att rida till).

/Kung Tulle

Tack snälla! :) Men jag tror inte jag hinner - jag jobbar massor nästa vecka (och så är det ju dags att deklarera, sägs det:crazy: )

Immer

AHHHHHH! Deklarera? Det hade jag vid gud glömt helt och hållet!

( Försöker städa huset PLUS sy en maskeraddräkt samtidigt, ska på 40 års kalas på lördag!!!! )

Nu måste jag ju leta upp alla DOM grejorna också!

/Kung Tulle (panikerande)

Immer skrev:
Vad vi ska visa är öppna, sluta, traversal, piruett, renvers, i skritt och trav samt ryggning, halt och eventuellt någon galoppfattning.
Rid inte allt för snyggt bara så att jag framstår som en klåpare! :eek:

Tillåt mig annars att föreslå: "Vangelis - Conquest of Paradise" . Den är iofs bara 4:48 lång och kanske lite för pampig på sina ställen?

Vart är det ni ska ha uppvisningen?
Eller vet jag det egentligen bara att jag glömt det? :o

Tack för tipset, jag ska lyssna och se om det är något för oss!:)

Immer

Gustavsborg i Gunnarstorp, så klart.:D
(Det börjar klockan 14)

Immer

Immer skrev:
"Första maj ska jag och Besten göra vårt allra första framträdande för publik, och det är dessutom solo :crazy:" ... "så jag börjar bli lite nervös nu...."
Jag ska också dit. :D (som publik/hästskötatare) Lyckas jag förstå mig på kameran så kommer det förhoppningsvis finnas en hel del bilder på buke sedan... :devil: :D

Tror jag får "skälla" lite på dem så jag får lagt ut den på hemsidan.
Hopplöst att vara utan internet...hela sidan förfaller när jag inte får lagt in evenemang och sånt. :crazy:

Vilket datum är det?

Det hoppas vi :D Synd att man bor så långt bort :(

Soundtracket från musikalen Chess är väldigt pampigt bitvis:)
Eftersom jag är mycket för filmmusik så föreslår jag följande;) :
-Pirates of the Caribbean
-Sagan om konungens återkomst
-Phantom of the Opera

Annars är Chopins nocturner lugn och trevlig ridmusik, fast det kanske är mer vackert än mäktigt.

Lycka till med uppvisningen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka