Museum i Stockholm

gul_zebra

Trådstartare
Dags igen! ;)
Ska ner en sväng i januari och har en halvdag att slå ihjäl (nåja, 4 timmar om jag sover så länge som möjligt) innan det är dags att bege mig hemåt. Kan hända att jag bara turistar lite i Gamla stan eller så men annars vore något museum trevligt.
Jag kommer övernatta på söder och vill inte kuska runt halva stan. Så... Vad finns det i den trakten?

Har redan avverkat medeltidsmuséet och Hallwylska. Funtade på Vasa men kommer inte orka släpa mig dit :p Fotografiska är ett alternativ, men hur stort är det egentligen? Kan det anses lagom utifrån den tid jag beräknas ha?

Livrustkammaren stänger sin basutställning 8 januari, men har en utställning om Marie Antoinette och Axel von Fersen som är öppen. Postmuseum ligger i Gamla Stan, mer intressant än det låter.

Fotografiska är helt otroligt om en är intresserad av just foto och fotokonst. Jag har varit där några gånger och aldrig blivit besviken. Dessutom gott käk i restaurangen. Beroende på hur snabb en är så skulle jag säga att ett par timmar räcker väl för att se utställningarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka