muntermometer i rumpan

escodobe

Trådstartare
har lyckats flytta bort hundens febertermometer, kan man använda en muntermomter i baken(på hunden). Jag brukar inte ta tempen på mig själv, så det känns inte som jag har nån större nytta av den. Men hunden vill jag kunna tempa om det behövs.
(som nu)
 
Sv: muntermometer i rumpan

Jag lät min gamla muntermometer bli hundtermometer när jag skaffade hunden. Det fungerar utmärkt.
 
Sv: muntermometer i rumpan

har lyckats flytta bort hundens febertermometer, kan man använda en muntermomter i baken(på hunden). Jag brukar inte ta tempen på mig själv, så det känns inte som jag har nån större nytta av den. Men hunden vill jag kunna tempa om det behövs.
(som nu)

Så länge du inte använder den tvärtom sen! :D
 
Sv: muntermometer i rumpan

*s* Jag tänkte snarare på tid/temperaturmässigt. Har nåt luddigt minne av att man ska lägga till nån minut eller grad, eller hur nu det var, när man tempar i munnen jämfört med baken. Eftersom baken är mer tillsluten.
 
Sv: muntermometer i rumpan

Det kan nog ligga nått i det du säger...

Måst bara berätta att när jag läste din tråd så fattade jag helt fel. Jag läste munter- mometern:rofl: :rofl: :rofl:

Tänkte vad är det för konstig grej som man kör upp i hunden på rumpan så den blir munter:bump: :D :rofl:

Ibland går inte hissen ända upp...:eek: :cool:
 
Sv: muntermometer i rumpan

Är det en sån som piper när den är klar? Då gör den oftast en beräkning av temperaturkurvan under mättiden. Då behöver du inte lägga till nått. Vill du vara vetenskaplig så kan du ju testa den på dig själv först, först i munnen och sen där bak. Samma temp = inget pålägg. ;)
 
Sv: muntermometer i rumpan

Normalt är det väl så att man kan använda muntermometer även "där bak". Munhålan har i regel 0.5 grader lägre temperatur. Men det brukar då vara att man ska plussa på vad det gäller munnen, inte ta bort när det gäller baken. (på människor)
 
Sv: muntermometer i rumpan

kl
Nyare termometrar behöver man inte lägga på/dra ifrån. Är det en pipande termometer behöver du ju inte bry dig om tiden..
 
Sv: muntermometer i rumpan

Fast det där är en sanning med modifikation.. Nyare termometrar är ju oftast anpassade efter ett ställe på kroppen. Tex så är många nya anpassade som örontermometer. Det räcker med att du håller denna termometer fel i örat för att de ska bli fel temp. Den tar ju inte längre tid på sig att mäta eftersom den inte vet att du håller den på fel ställe.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
1 010
Senast: Sannnu
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp