Jag tror att det har gått prestige i munskyddsfrågan så det kommer aldrig komma en rekommendation från FHM, för då kommer det obekväma med att de väntade så sent med dessa rekommendationer.
Munskydd hjälper inte har man sagt hela tiden trots vetenskapliga studier som säger annat. Det enda som hjälper är det som statsministern har sagt.

Å andra sidan hur kan tex Svenska skidskyttar få tävla i och utom Sverige om nu munskydd inte hjälper. Dom har ju inte munskydd under själva loppet. Likaså SVT reporter varför har dom munskydd när det inte hjälper

Munskydd hjälper inte har man sagt hela tiden trots vetenskapliga studier som säger annat. Det enda som hjälper är det som statsministern har sagt.

Å andra sidan hur kan tex Svenska skidskola yttar få tävla i och utom Sverige om nu munskydd inte hjälper. Dom har ju inte munskydd under själva loppet. Likaså SVT reporter varför har dom munskydd när det inte hjälper
Jag har tv-kanaler från ett flertal andra länder, där säger de att det finns studier som visar att de hjälper men vad hjälper det när Sverige som
I princip enda land säger tvärtom. Sverige vet bäst, Sverige kan allt.

Jag tror att det har gått prestige i munskyddsfrågan så det kommer aldrig komma en rekommendation från FHM, för då kommer det obekväma med att de väntade så sent med dessa rekommendationer.
FHM säger att regionerna kan komma med direktiv om munskydd om de ser att det finns behov för det.
Eftersom det är så stora skillnader mellan regioner och verksamheter inom regionerna, så kommer det högst troligt inte komma några nationella rekommendationer om det. Och därför kommer inte FHM rekommendera det.

Jag har tv-kanaler från ett flertal andra länder, där säger de att det finns studier som visar att de hjälper men vad hjälper det när Sverige som
Sverige är väl det enda landet i världen som säger att munskydd inte hjälper. Varför ska personal i sjukvården ha munskydd om det nu inte hjälper

Det finns lika många studier som säger att det inte gör någon skillnad alls. Det är det som är knäckfrågan.

FHM säger att regionerna kan komma med direktiv om munskydd om de ser att det finns behov för det.
Eftersom det är så stora skillnader mellan regioner och verksamheter inom regionerna, så kommer det högst troligt inte komma några nationella rekommendationer om det. Och därför kommer inte FHM rekommendera det.
Ett enkelt sätt att köpa sig fria och kunna skylla på de nedanför. Låter lite som när Hallengren skyller på regionerna att testningen och smittspårningen fungerade så dåligt i våras.

Det finns lika många studier som säger att det inte gör någon skillnad alls. Det är det som är knäckfrågan.
Det finns väl ett talesätt som säger

”ta det säkra före det osäkra”
Rekommendera munskydd och samtidigt ha en informationskampanj hur dessa ska användas på ett säkert sätt och hur man ska bete sig även med munskydd.

Sverige säger INTE att det inte hjälper. Det man säger att munskydd gör nytta vid rätt tillfällen, om det används rätt.
Men om nu sjukvården snart är i katastrof läge och dom redan nu bönar och ber att det måste stoppas är det då inte rimligt att ta till munskydd om det nu hjälper vid rätta tillfällen eftersom folk inte gör som varken statsministern eller FHM säger

Men om nu sjukvården snart är i katastrof läge och dom redan nu bönar och ber att det måste stoppas är det då inte rimligt att ta till munskydd om det nu hjälper vid rätta tillfällen eftersom folk inte gör som varken statsministern eller FHM säger

Vem ska då "ta till med munskydd" om varken statsminister eller FHM blir lyssnade på?

Om folket inte lyssnat tidigare, varför skulle de lyssna på munskyddsrekommendstioner?

Rätt tillfällen är INTE "för att folk ska kunna strunta i att hålla avstånd".
Rätt tillfällen är i vårdsituationer när man måste vara nära varandra. De jag träffar i vårdsituationer just nu har både visir och munskydd. (och handskar och förkläde)

Och nej, det är inte nödvändigtvis så enkelt som du hoppas. Det är inte så att munskyddskrav kommer göra att smittspridningen minskar med automatik.
Det är FORTFARANDE så att det viktigaste är att stanna hemma när man är sjuk, hålla avstånd och tvätta händerna ofta och noga.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under våren följt en webbkamera över ett havsörnsbo. Jag har aldrig tidigare känt någon lockelse av att följa såna webbkameror...
Svar
2
· Visningar
1 215
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 948
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 351
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jobbar sen ett år tillbaka i en butik (ja alltså har jobbat i butik i över sex år, men inte i denna butik, haha). Det rör sig om en...
Svar
6
· Visningar
2 034
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25