Munkpeppar/tävling?

RIA

Trådstartare
som vanligt har jag ingen koll på om tråden ligger rätt men då är det bara att flytta den ;)

jag undrar om man får tävla på en häst som nyligen fått i sig munkpeppar?

vet att man kan söka gamla trådar men lägger in en ny tråd; dels för att jag inte hittade något om man får tävla och dels vill jag ha färska svar!

sedan vill jag gärna veta mer om munkpeppar och om det verkligen funkar!

inte för att min häst behöver det, men man vet aldrig senare i framtiden...:angel:

så fram med infon nu! :banana:

Sv: Munkpeppar/tävling?

Hejsan

Jag vet inte hur det är med munlpeppar och tävling. Men jag vet att munk pepparn funkar. Men tänk på att "galna" ston är bara en symtom på något annat som är fel. Alltså bättre att behandla orsaken en att försöka bota symtomen. Har fått mycket hjälp utav ört specialiten Sabina Eriksson på Hippo k9. Berätta vad som är fel på hästen och hon vet alltid hur dom skall behandlas och vad dom skall ha.

;)

Hejsan

Jag vet inte hur det är med munlpeppar och tävling. Men jag vet att munk pepparn funkar. Men tänk på att "galna" ston är bara en symtom på något annat som är fel. Alltså bättre att behandla orsaken en att försöka bota symtomen. Har fått mycket hjälp utav ört specialiten Sabina Eriksson på Hippo k9. Berätta vad som är fel på hästen och hon vet alltid hur dom skall behandlas och vad dom skall ha.

;)

åhh, min häst behöver ingen munkpeppar. jag tänkte mer om hon i framtiden skulle behöva å hon kanske tävlas då. om man får tävla eller om det klassas som doping.

man vet ju aldrig om ston får hormonrubbningar eller inte, så tänkte ta reda på fakta innan man kanske behöver använda m-p :D
gillar att ligga ute i tid :p

fortfarande ingen som vet om man får anväda munkpeppar å fortfarande tävla på det?

//fortfarande nyfiken på det!

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: Bamburine
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
577
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 556
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen...
2
Svar
26
· Visningar
1 108
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka