munkpeppar - dos?

H

hastvana

Ja, som överskriften förtäljer...Vilken dos ger man till ston i hormonell oblans?
tack på förhand
mvh

Sv: munkpeppar - dos?

Munkpeppar enbart funkar inte på vad du kallar hormonell obalans, däremot på sk översexualitet. Fö brukar det finnas rekommendationer från den som säljer hur mycket man ska ge till respektive individ, mycket beror ju också på hur stor häst du har.

Sv: munkpeppar - dos?

Munkpeppar enbart funkar inte på vad du kallar hormonell obalans, däremot på sk översexualitet. Fö brukar det finnas rekommendationer från den som säljer hur mycket man ska ge till respektive individ, mycket beror ju också på hur stor häst du har.

Inga rekommendationer - tyvärr - med från tillverkaren.
Hästen ifråga väger c:a 400-450 kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
621
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa...
2
Svar
32
· Visningar
1 055
Foder & Strö Hej! Vi har bestämt att ge fodertillskott till vår häst som är lite väl upprymd ibland. Det står mellan magnesium eller munkpeppar, men...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård