Tar och uppdaterar här, även om det kanske inte är så intressant för någon annan att läsa, så är det skönt att få en ventil och skriva av sig.
Vad i kontakt med sjukhuset idag, förra vecka sa de att jag skulle ringa idag om jag inte hört något innan dess, och det hade jag inte gjort. Då kunde den jag pratat med se att idag så skrevs det information om att jag ska få förtur till läkartid, hon kunde inte svara på om det bara gällde planering eller ryggmärgsprov, men det lät inte så troligt med bara planering. Så nästa vecka eller veckan efter det trodde hon. Känns skönt att få förtur, men lite läskigt att det behövs (fast jag vet ju att det alltid är bra att sätta in medicin så fort som möjligt). Gäller det ryggmärgsprov så blev jag lovad att jag ska få stesolid på plats, eftersom att jag är livrädd för det. Tyckte jag att det var jobbigt att ligga till på MR kommer jag nog få ännu mer panik av att ligga still med en jävla nål i ryggen
Gäller det planering så ska jag hur som helst sätta mig och börja anteckna saker jag funderar på, som tex. om jag kan få d-vitaminer utskrivna osv, sedan tänker jag sitta och läsa på lite om de olika bromsmedicinerna och skriva kortare anteckningar om dem så att jag enklare kan hänga med på läkarens kommande förslag och föra en diskussion.
Sedan blev jag föreslagen att ringa sjukhusets MS-sjuksköterska imorgon och få svar på lite andra funderingar.
Slutligen så har jag fått kontakt med alla lärare jag har nu under hösten, och det verkar som att det ska gå att lösa med lite senare inlämningar (inte fått något gjort nu för att jag mått så dåligt och varit så omtumlad). Sedan vet jag ju inte hur dålig jag blir av tex. ryggmärgsprovet och om jag blir sängliggande i en vecka av huvudvärk eller ej, och hur jag kommer må i början av bromsen, men det finns iaf en bra dialog med samtliga, så jag hoppas att det ska gå - bara lite långsammare. Vill väldigt gärna få klart min master den här terminen.
Var även i kontakt med psykiatrin, egentligen väntar jag på en läkartid där, för att byta antidepp, men jag vill inte göra det nu under hösten när jag kommer vara labil av allt nytt, så jag vågar helt enkelt inte byta nu. Det var inga problem, står fortfarande i kö för samtalskontakt men läkartiden skjuts på framtiden.