Ditt förhållningssätt är nog det bästa att ha vid en kronisk sjukdom, och i mina ögon är det beundransvärt. Jag inser ju att det är så man bör tänka, men det är som sagt redan en uppförsbacke så sett för min del, gällande att leva så mycket man kan. Jag har varit sjukskriven i flera år, börjat pluggat igen men har inte kommit hamn än. Utgångsläget är att jag redan nu har isolerat mig väldigt mycket och valt bort sociala aktiviteter, eller aktiviteter överhuvudtaget och jag är väldigt rädd för att det ska bli dubbelt så illa nu. Och jag förstår såklart att man vill ruska om mig och säga "men gör inte så då!" men det har liksom inte fungerat även om jag försökt anamma ett annat tankesätt.
Har förresten en vän med samma sjukdom som du har, hjälpte henne mycket i hennes stall för några år sedan, det verkar verkligen inte vara en dans på rosor (Fast det blev väl inte bättre av att hon vägrade göra som läkarna sa, och operera bit en bort inflammerad tarm eftersom att hon då inte skulle kunna rida på tre månader
).