nordtravare

Trådstartare
Hej det finns en massa korsnings varianter men finns det ingen som
har erfarenhet av mulor i sverige, i övriga världen är dom vanliga

Sv: mulor

Har funnits en till salu på blocket innan.
Men med tanke på åsnor inte heller är så vanliga i Sverige så blir ju inte heller så lärr fler mulorna. Om du inte visste det innan så är mulan i sig inte fertil inte heller mulåsnan. Så om man vill ha en sådan måste man korsa häst och åsna var gång.

Hej igen en mulåsna är en korsning mellan hästhingst och ett åsnesto en mula omvänt och dom har väsäntligt olika egenskaper

Åsneföreningen (kommer inte ihåg exakta namnet) känner till några...dom har visst nåt register om jag inte missminner mig. Jag har träffat på två små mulor, ett sto och en hingst. Det var trevliga individer om än något egensinniga. Bägge var i storlek som en shettis/russ typ. Sen råkade jag på en större variant som kom med hästbussen och som var på väg till Sundsvall. Den kan ha haft c-ponnymått och det var en hingst.

Det är ofta mycket kompetenta som rid och kördjur. Används mycket i USA till allt inkl.trailtävlingar. Har även sett hoppning i rätt skapliga klasser så de är underskattade i användbarhet.:cool:

För nåt år sen råkade jag göra misstaget här på Buke att tipsa en person om att ta en åsnehingst till sitt sto.
Jisses vilket liv det vart!:eek: Jag blev anklagad för både det ena och det andra.
Sök lite på forumet avel så kanske du hittar tråden. Jag vet att det där fanns en del bilder där mulor hoppade osv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Lillkin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama