Mugg, sprickor, myggor - varför!?

Z

zillax89

Okey, sen jag flyttade hästarna till sommarbetet har följande hänt:

Första natten rev de stängslet, ena hästen fick ett sår på vänster bak.

Tredje natten rev de stängslet igen, båda hästarna fick sår på bakbenen (en smal tråd låg utdragen i halva hagen)

(måste bara nämna att dessa hästar aldrig rivit stängslet hemma eller ens försökt ta sig ut)

Fjärde dagen fick ena hästen en hovspricka

Sjunde dagen fick båda hästarna mugg på alla fyra!

Och just det, enda från dag ett har myggorna vart ett stort problem.

Ägarna till betet hade lovat bra stängsel och vatten, men gissa vem som får stängsla om med eget stängsel varannan dag och HINKA ut vatten?

jag är så arg, och dessutom fick vi inte ens så stort bete som var lovat från början, skall ta hem dom om en och en halv vecka men liksom, ändå. Alla dessa problem på bara en vecka, suck..

vad gör man...
 
Sv: Mugg, sprickor, myggor - varför!?

Det finns inget du kan göra det var ej ditt fel.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 177
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 640
Senast: Kjerulfia
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Senast: Cocos
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 310
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp