MT och HD D?

Lena Furberg

Trådstartare
Ja, då var vi där igen. Korningens Mentaldel. För att en hund ska kunna Koras måste den ha HD ua. Innebär detta att enbart hundar med A eller Bhöfter får genomgå mentaltestet? Min hund är anmäld till sitt MT i vår, men hoppas vi slipper vända om hem igen sedan dom sett hans röntgenresultat...

Sv: MT och HD D?

Hittade inget på sbk:s sida men när jag skulle genomföra MT med min älsta (8år) så skulle hon få genomföra testet men inte kunna tilldelas titeln KORAD..

Sv: MT och HD D?

Utan någon enorm erfarenhet tror jag att de får genomföra MT och kan då få godkänt mentaldelen, men de får inte titeln KORAD eftersom exteriördelen inte uppfyllts.

Liknande trådar

R
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 072
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 023
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 361
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka