MSM, glukosamin och den där andra vad den nu hette

Djurjouren

Trådstartare
Okej, jag är frälst, jag köpte Stride till en häst och det var skitbra, men DYRT :crazy:
Jag vill gärn age dessa bra grejor och vill ha tips på andra billigare alternativ där alla 3 grejorn aingår.

Sv: MSM, glukosamin och den där andra vad den nu hette

Flexijoint :idea:

Menade du kondriotin kanske :D (chondriotin)

Glucovett består av Glukosamin, Kondroitin och MSM - kostar runt 500:- för 900 gram (räcker flera månader) och jag tycker att det ger effekt.
Har dock inte provat någon av de dyrare varianterna och jämfört..

Ni som använder någon form av Glukosamin och tycker att ni fått en positiv effekt, hur lång tid tar det innan man märker någon förbättring?
Och när ni bestämde er för att börja med det var det samband med veterinärbesök och behandling?

Förresten,är det någon startkarens på de här medlen?

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: tara
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 311
Senast: Gunnar
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka