Mowgli 637

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aysha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 661
Sv: Mowgli 637

Va kul! min har också Cosmos xx i blodet

Ja det var en häst utav dem som jag har haft som ligger högst på min "gilla bäst lista". Han Var/är en sån stor personlighet. Stor stilig skimmel på runt 170 i mkh. Som sågs på tävligar! Hans mamma gick svår fälttävlan och han har en helbror som gick 135 hoppningar. Vilket han också gjorde med nya ägaren. Jag tävlade Lätt fälttävlan och ifrån att stå på bakbenen och sparka bakut i galoppen till 120-hoppningar. Kapacitet för mkt mera men för mig var det viktig att inte forcera honom, hade honom under 3 år, han var 5 när jag köpte honom.. Vi litade på varandra till 100%.

Jag skulle inte backa:love: på att köpa häst med det blodet igen. Jag gillar det skarpt!

Va roligt!
Min pålle är också skimmel, med gråsvart man, som syns i mängden :) Får ofta höra "Vilken stoor häst!" trots att han "bara" är 1,65 :) Han är iofs ganska kraftig, så han upplevs nog som störra än vad han är.
Det där med att stå på bakbenen och sparka bakut känner jag igen, det börjar dock lugna sig, men han är fortfarande unghäst på 13 år :D

Om du har bilder på din får du jättegärna pm:a, vore roligt att se hans syskon! :)

...Det är lite kul. När jag gick en 1årig häst utbildning, så hade jag med min Mowglihäst och då fanns det en till Mowglihäst där som var så himla lik min till utseendet Mowgli`s Foxie. Jättebra att ha och göra med oxå. Red henne 1gg oxå mkt trevlig häst. Visste väl vad hon ville oxå men en himla trevlig häst i alla fall.

Kakan_d skrev:
Jag har haft en Mowgli avkomma och ridit på i nästan 10 år, tyvärr gick hon bort i höstas. Hon var oxå en mycket bestämd dam med mycket vilja och framförallt framåtanda. På mödernet hade hon en del fullblod och arab. Hon tävlade fälttävlan upp till medelsvår som yngre och sen lite hoppning med mig. Hon var väldigt stark och ganska svår att rida i form, blev dessutom svankryggig på äldre dar :) . Hon var en helt igenom härlig häst, har nu hennes dotter som ärvt det goda temperamentet men är lite mildare i humöret ;).

/K
Det skulle kunna vara min häst du beskrev, genomärlig och rangetta i hagen, mycket klok och hennes dotter och dotterson har också det bästa temperament man kan begära, fullkommligt kristallklart.

Paradis skrev:
Jag har bara sätt en häst efter Mowgli.
Och det var en häst med enorm hopp kap och smidig som en katt men han var tvungen att ha en ryttare men mycket bra balans då ha kunde/kan hoppa högt (över KRK´s sarg i stora ridhuset) upp i luften utan att det fanns hinder.

Kram

Jag har också känt en Mowgli-avkomma som var precis likadan! Fast ett sto i det fallet.

Jag har en Mowgli avkomma. Han är världens snällaste, men är man inte väääldigt bestämd med han så tycker han om och lattja med en. Skulle vilja se några bilder på era Mowgliavkommor, vore spännande !

Har bara träffat på en Mowgli avkomma på "nära håll".

Ett sto, ganska stor, inte direkt tung men definitift inte smäcker heller. Ganska stor och "bufflig", ganska dålig ridbarhet men väldigt snäll. Kan väl titta till ibland men hoppar oftast, har aldrig hoppat den själv men det är definitift ingen häst som imponerat på mig.

Jag har haft en Mowgli avkomma, han var stor c:a 178 cm men mycket lättriden med en fantastisk ridbarhet. Mina medryttare var under 170 cm men hade aldrig problem att rida honom. han var en mycket snäll jätte! Han hoppade med stor kap, ryggverkan och bakbensteknik, hoppade allt du styrde på ville aldrig göra fel. Han hade dessutom tre bra gångarter, gjorde fina byten öppnor, slutor, trampade bra och hade kommit betydligt längre om jag haft intresse för dressyr. Måste tillägga att han hade 6-7 i strl på hovarna.

En bekant hade även hon en Mowgli avkomma, en valack hon med ,lite tittigare men hoppade hus. Även han hade fina gångarter och var en snygg modell som var lätt i typen. (Min var lite grövre).
Gick internationell hoppning.

Jag har även ridit en sto, med lite mer vilja. Hon hoppade också jättebra och fick fina föl längre fram. Ett sto som jag köpt direkt om jag fått möjligheten.

Nu har jag en 06:a med Mowgli som morfar, som jag längtar att se vad det blir av henne..

Jag har bara positivt att säga om Mowgli.

Jag har ett underbart sto efter Mowgli! :love:
Hon är en väldigt bestämd dam med mycket personlighet, hon hoppar som en katt och har ganska bra steg. Hon är smäcker och högrest, inte så stor ca 161 cm, men ser väldigt stor ut! Hennes mamma är fullblod & är efter Blues xx.
Hon brun med en stor vit bläs!
Om du vill kan ja skicka bilder på henne :)

Här är en länk med några bilder på henne.
http://s128.photobucket.com/albums/p185/karrrobarro/Modesty%20Blue/

Senast ändrad:

Hon var jättefin !! Alltid kul o få se lite släktingar till sin kuse:)

Jag har nyligen köpt mig en Mowgli avkomma och han är helt underbar. han är 172 cm i mkh och lika snäll som han är stor........

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 000
Senast: Luff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 088
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka