Motverka tandgnissel

maria_b

Trådstartare
Vet inte riktigt var jag ska lägga tråden.

Jag har en tvååring med magsårshistorik vilket gjorde att hon började gnissla tänder för ett år sedan i samband med det. Hon är nu helt frisk och har varit det sedan i somras. Problemet är det att hon nu har lagt till tandgnisslet som en dålig ovana. Hon gnisslar när hon vill ha uppmärksamhet helt enkelt. Om jag är i stallgången och håller på med någon annan häst eller om vi står och pratar i stallgången utan att gulla med henne. Jag vet inte hur jag ska få henne att sluta om det ens går.

Någon som har någon idé? Hon har massor av foder att äta osv så det är inte det som är problemet. Hon gnisslar bara när hon vill ha uppmärksamhet. Jag avskyr detta beteende tyvärr och önskar att jag kan få bort det. Är det omöjligt tro?

/Maria

Sv: Motverka tandgnissel

Min häst gnisslar oxå tänderna. Fast mer när han är uttråkad. Typ när man skrittar fram honom :eek:.

Det är verkligen inte lätt att göra något år, önskar oxå lite tips!

Sv: Motverka tandgnissel

Jag hoppas verkligen inte hon börjar göra det under ryttare, den dagen hon börjar ridas. Jag tycker verkligen att ljudet är hemskt. Och om man någon gång hamnar i situationen att hon måste säljas, så är det ju inte så kul heller:(

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 642
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 589
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka