T
Tind
Min häst trivs på sitt raka bett, de delade tror jag han upplever för rörliga. Han vill helt enkelt ha ett fast bett. Saken är den att min plan är att tävla han, och där är det raka bettet kört. Så jag har funderat lite, fär man ändra lite på på betten, tex att linda ett tvådelat bett med en sån spec tejp så att bettet inte kan dela sig? Linda precis vid delnigen. Vet att det finns dessa pessoabetten som ej kan vikas, men de kostar ju därefter. Skulle det var okej tror ni att löda (heter det nog inte menmen) Så att man spärrer den från att vikas (inte löder ihop bettet helt) bara en lite plupp som hindrar den från att gå hela vägen. Egentligen borde det inte vara något fel med det, det kommer bara bli samma effekt som pessoa betten hade jag tänkt, bara en hemmavariant på det.
Rörigt jag vet, men frågan är nog helt enkelt, får jag ändra något på betten överhuvug taget eller är det så att det är "rent" bett som gäller?
Hur har ni andra som har hästar som föredrar rakt bett löst det?
Rörigt jag vet, men frågan är nog helt enkelt, får jag ändra något på betten överhuvug taget eller är det så att det är "rent" bett som gäller?
Hur har ni andra som har hästar som föredrar rakt bett löst det?