Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Säljer jag ett hus/fastighet med vinst så måste jag ju skatta för vinsten! MEN tvärt om då?
Om jag säljer med förlust? Vad händer då? Får jag "kvitta" bort andra skatter mot min förlust?
Detta gäller som privatperson
Här står det bra förklarat om kapitalförlust vid fastighetsförsäljning. Kortfattat får du dra av en del av förlusten, men bara i inkomstslaget kapital (du får alltså inte dra av förlusten mot din tjänsteinkomst eller om du har inkomst av näringsverksamhet).
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.