Men @Habina varför taggarna utåt? Upplever att Mackan i det här läget faktiskt enbart är ute efter att rådgiva Ibland kan man faktiskt behöva bli lite ifrågasatt för att själv tänka till och komma på hur det egentligen ligger till.
Är du säker på att det verkligen inte blir mer press med 4 hästar än t.ex två? Även om dom bara är hagprydnader så ska det ju ändå mockas, visiteras osv. Och blir ju även mer ekonomisk press med foderkostnader, försäkring, veterinär och hovslagare.
Just den ekonomiska biten är ju något som verkligen kan få mig att hamna i svackor när det ibland samlas mycket kostnader på en gång, och jag har bara 2.
Fast hon ifrågasätter sånt som inte är aktuellt längre, eftersom det hänt rätt mkt sedan jag skrev första inlägget i tråden. Det är helt onödigt att då komma med "råd" som jag själv redan kommit på för länge sedan.
Jag har haft två hästar tidigare och på den här gården gör det ingen skillnad arbetsmässigt, det är inte antalet hästar som gör det tungjobbat.
Ekonomin är inget som påverkar min motivation, jag har redan tidigare i tråden (flera gånger) skrivit vad som påverkar.
Det är snällt att mackan försöker hjälpa (även om det inte upplevs som så mtp att hon inte läst tråden), men varför ge råd om nåt som inte är aktuellt längre?