Motionera dräktig tik?

falukorw

Trådstartare
Nikita är nu inne på dygn 46 i sin dräktighet. Hon börjar bli rund men det syns inte så där jätte mycket. Men hon vill inte gå ut på promend. Går jätte bra de första tio minutrarna men sedan får jag bokstavligt tala dra runt henne. Kanske är det bättre att lämna henne hemma när jag går ut med Leia? Kan det vara skadligt för dom att ut och promenera? Eller är hon helt enkelt bara lat?
Vi pratar inte om några jätte långa promenader utan 30-45 minuter.
Hur ska jag göra?

Skickar med en bild också, ingen jätte mage direkt men hon är betydligt tjockare runt midjan och under magen.
Bild001-1.jpg
 
Sv: Motionera dräktig tik?

Nu är jag inget proffs, men de hundar jag haft att göra med som varit dräktiga, har man kunnat motionerat hyfsat under hela dräktighetsperioden. Dock har dessa hundar själv börjat sätta stopp för sina promenader när de känner sig för tunga och otympliga.
 
Sv: Motionera dräktig tik?

Låt tiken bestämma själv hur mycket motion hon vill ha. Hon känner själv bäst vad som passar henne.

Om 10 min är vad hon gladeligen går, så erbjud henne sådana rundor.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 024
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Jag blir mer och mer förvånad desto mer jag märker hur lite folk aktiverar sina hundar, så jag måste höra även med er för att vidga mina...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 914
Senast: Lazio
·
Hästvård Jag har ägt min häst, hbl sto på 11 år i ca 8 år. Lite historik: I februari fick hon ett riktigt allvarligt kolikanfall och jag hade...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: cactuspower
·
Avel hur tycker ni att ett dräktigt sto skall motioneras? nu har hon varit 1 månad hos hingsten, och snart varit en månad hemma. vi har...
Svar
10
· Visningar
2 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp