Sv: Möss...
Jag hade lite plastväxter till de sju mushonorna som bor tillsammans - de förstörde allihopa och använde som bäddningsmaterial! Men det var fint sålänge det varade! Hela den där flocken är ett jäkla gäng duracellkaniner dock, mina hanar som är lite mer chill lät bli sina plastväxter.
Det är lite lustiga de små krabaterna, det är ju en massa saker som kan vara väldigt farliga att utsätta dem för men att få svansen stympad = inga större problem, läker ihop på några dagar... Lillegris verkar inte vara märkbart påverkad av sin svansförlust heller, tack och lov! Jag har ju aldrig sett henne använda den särskilt mycket innan heller - inte ens i närheten av hur tammössen håller på med sina svansar! Tror mest skogsmusens svans har varit till för att ge henne lite extra balans.
Lillegrisens stump, såhär såg den ut när jag upptäckte det, den svarta skorpan trillade av igår:
Mycket bedrövad Lillegris ny-berövad på hennes fina bo, man ser verkligen hur chockad hon är
:
Ute för svanstvätt (ursäkta mina hemskt vackra naglar :S):
Här är hon lite gladare igen:
Minigrisen verkade i vanlig ordning inte bry sig märkvärt om förändringarna, hon flyttade bara in i deras häng-lykta, som de förstås bitit av repen på. Lillegris flyttade in efter och fick fullt sjå med att täppa till alla de där hålen:
Minigris är nog mest glad över att hon får en massa, massa go mat helt plötsligt
Här är hon med mumsig lax (Lillegrisen sprang iväg med alla ärtor och äpplen, haha):
Fick en rolig bild på Lillegris när hon tvättade sig också
: