Sv: Möss...
Jag köpte Julas fyrkantsnät, en rulle på 5 meter (0,5 meter brett) för 69 kr. Tänkte köpa på granngården, de skulle ha med pyttemaskor där, men såg ut som levande frågetecken när jag frågade efter det...
Maskorna på Julas är iaf 13 mm, därav att jag körde dubbelt - utom hos fettot Lenny, han kommer få dubbelt när jag fixat träram (är det nån som tror att jag kommer kunna cykla med 3 meter virke månne? Måste köpa nytt, har ingen bil, har ingen skjuts... Men jag har cykel!
) men tills dess går det ändå, helt enkelt för att han är så vansinnigt fet - men för säkerhets skull har han inget att klättra upp på sålänge. Ska försöka få hem virke på tisdag tänkte jag, så får han ett ordentligt lock i veckan förhoppningsvis. Är mest lite fundersam på hur i hellskotta jag ska göra med färg, tänkte spraymåla karets ram svart men det går ju inte på insidan... Dumma aluminium!
Ah torv, så underskattat! Jag gjorde en grävhörna med jord åt hamstern, galet uppskattat. Tycker det är synd att folk inte tar de här smådjurens grävande på allvar - hos hamstrar tex tjatas det något djävulskt om att de minsann springer flera km varje natt och således måste ha hjul (bah, hjul kan utrotas for all I care), men att de är grävande djur vägrar folk inse utan blir alldeles paffa om de ser en bild på grävande hamster. Sen sitter de där och funderar på varför deras hamstrar gnager galler och bara byter bur som lösning...
Hos mushanar däremot har jag inte sett nåt grävande, bara hos honor - förrän idag faktiskt, Benny har möblerat om sitt kar. Är det jag som haft konstiga hanar tro? ^^
Hur funkar torv till hanar, har du provat det? Tänker luktmässigt. Skulle gärna vilja ha något mer grävvänligt än hampa själv men jag misstänker att det inte kommer fungera luktmässigt här hemma. Har däremot redan planer på vad jag ska hitta på med stora karet när hamstern trillat av pinn - förhoppningsvis dröjer det, hon är bara nyss fyllda 1, men lite planer dör hon ju inte av...
Funtar på en honflock där, med jord och växter och grejer. Jag som inte ens kan hålla liv i en garderobsblomma... Jäkla mustråd, man blir ju skadad