Sv: Möss...

Här kommer bilder... Alla har fått namn :D

Albinon fick heta Silas: (har också fått för sig att klättra på taket, han ser inte lika galen ut som Lillegris gjorde dock. Aktiveringstips tar jag gärna emot! Tror att han tycker det är lite tråkigt. Han har dock blivit tuff som bara den av att få bo själv.)
35904s7.jpg

Svartingen fick heta Sickan: (den här lille jäkeln gillar att bita av huden runt mina -obefintliga- naglar och äta det :eek:)
2r6l0fp.jpg

Bläsen fick heta Zack:
2cxbw90.jpg

Panda-bäbisen fick heta Cedriel: (sötaste musen jag har, om man får säga så :o Han är lite blyg av sig.)
123y4jo.jpg

Tjejerna:

Maja: (Störst av ungarna - nästan lika stor som sina mammor nu!)
25k1tdy.jpg

Vilma: (tuffaste tjejen, otroligt lik Kajsa både i sätt och utseende :love:)
2n1gs9e.jpg

Vilda: (skogstokig sötnos som hittar på mest bus...)
1goiev.jpg

Tilda: (På de första två bilderna har någon gett henne en tuppkam! :rofl:)
1znqscz.jpg

Hilda:
2n9w4ko.jpg

Också mammorna, Klara-rara och Kajsa-bajsa:love:
2ldk1l0.jpg

Såhär ser det ofta ut:

345l8qx.jpg

Bonusbild :D

4r49cp.jpg

Oh indeed! Började lukta lite väl till slut, även för mig som gillar lukten av hanmus. Nu börjar det lukta igen och är väl dags för en ny rengöring, men förhoppningsvis får jag hem karet imorrn så att rengöra nu känns bara onödigt.

Inget stort tyvärr, 55*40*31 cm bara. Är ett gammalt kar jag haft förr (som jag köpte för en hundring med en drös tillbehör och sålde tillbehören för 150 spänn ;)) som jag sålt och köper tillbaka nu, planen är att de ska få terrarium sen men det blir när ekonomin är bättre. Får hem tvättmaskin imorrn och den ska ju betalas den också, tyvärr ;)
Funderade så smått på att byta mellan hamstern och mössen, min hamsterdam har nämnligen ett kar på 100*40*40 cm. Men det skulle kännas så taskigt att tvinga henne att byta ner sig :D

Ja lukten var ju tydligen ett av tecknen att hålla koll på ^^ Du får vara glad att du inte bor som jag då - jag har en etta, går inte att ha mössen i annat än sovrummet ;)

Gaah, har varit dålig på att fota den sista tiden! Får se om jag fixar bilder ikväll eller så kanske, annars dyker det nog upp i samband med inflyttning i akvariet om det dyker upp imorrn :p
Men gnu, Vilda, vilken sötnos! :love:

Haha, bra affär där! :D
Nääe, inte ska väl hamsterdamen behöva byta ner sig.

Men det är ju ganska mysigt att ha dem i sovrummet när de inte luktar så förskräckligt, de pillar och låter - jag tycker inte om när det blir för tyst, gillar när kaninerna härjar lite, gillar när folk snarkar, etc etc.

Taack! Undrar om inte Vilda är en bortbyting eller nått... helgalen jämfört med de andra :D Hon gick från blyg viol till tokstolle rätt snabbt.

Ville ta ett gruppfoto på mig och tjejjerna, men det blev inget att hänga på väggen kan jag säga:rofl:

2meegyr.jpg

Jag kan inte se normal ut (posar eller fjantar mig) och skruttarna är det ju ingen ordning på heller.

TACK! Äntligen är det inte bara jag som propsar på att det är mysigt med snarkningar! Sålänge det är på en lagom nivå är det ju asmysigt! :love:
Djur ska låta lite också förstås, men inte för mycket. De får gärna låta bli vattenflaskor och ommöblering, men helt tyst... Nä, då tror jag att de ligger döda hela högen typ, hä skä va lite liv :p

Haha, jaaaa :angel: eller ungefär 4 st :rofl:
De tycker verkligen om att sitta och gosa in sig i håret - sen blir det ett jäkla trassel!

Här kommer bilder!
Fick hem karet idag, så såhär bor de nu. Lite tråkig inredning, men det löser sig :p Vill inte ha helt belamrat, de är fortfarande lite skraja för mig nämnligen.
1.jpg

Lenny
2.jpg

3.jpg

Lite blyg Benny :D
4.jpg

5.jpg

Får se hur det går nu - ska ut i förrådet och gräva fram lite delar av en gammal överbliven lagerhylla och snickra ihop en ram, och så köpa hem lite fyrkantsnät när mina pengar dyker upp på fredag. Nuvarande nätlock fungerar men är gaaalet fult och består av ett ihopkok av en slaktad hamsterbur och så hönsnät som håller eländet på plats... Så nytt nätlock, måla det svart, så småningom ställa karet på ett svart sidobord som jag ev får hem längre fram och inreda i skogstema. Blir troligtvis skitfult men jag måste försöka iaf :D

Aaaaaw! Sockerchock! :love: :love: :love: De är ju oförskämt gulliga de där alltså, jag gillar verkligen deras burriga päls. Tycker tan-teckningen är så snygg mot det grå också :love:

Ska bli kul att se hur du inreder det sen när de har vant sig mer vid dig, tror det kommer bli hur najs som helst! Jag har inte fått tummen ur röven när det gäller att bygga snygga lock, vissa ser ok ut andra... nä. :(

Kan bara hålla med! Tan öht är så jäkla nice, fattas bara att få någon bättre tan nån gång också. Har hittills bara haft väldigt bleka tans, som saliga Spott och Tårtan. En riktigt bra dove tan vore sjukt nice, likaså en riktigt bra svart tan!

Du får väl dra ur tummen då ;)

Ja! Åh, det finns så många fina färger på möss.

Det här är nog min favorit teckning/färg:

colour.jpg

Tycker de är så häftiga!! :D

Mjahapp, gissa vem som sitter med två musburar nu! Tyvärr inte den bra varianten á la fler möss, utan pojkarna fick säras. Bleh, dumma möss :p

Nää, vilka dumskruttar! Man ska ju hålla sams! Talade du inte om det för dem? :p
(Säger Scandi som bara väntar på att Sickan och Cedriel ska ryka ihop, och dessutom redan har fått separera två :angel:)

Jag åker och hämtar ett vitrinskåp jag köpt, nu, idag! Sen ska det fasiken byggas om!!! Tagagd till tusen och förväntar mig tusentals problem med bygget :rofl:

Haha jag måste ha missat det! Skit också :D

Oh, lycka till! En annan har i veckan byggt ihop ram till akvariets blivande nätlock - sjuuukt mycket krångel, enda virket jag har, och vad blir det om inte typ 2 mm för kort! Men den går på om man bänder lite så idag ska jag på med nät och spraymåla hela skiten svart så får det bli som det blir :p

Typiskt! Sånt är alltid så störande!!! Ska nog sno ditt knep med spraymålningen till grisarnas nya rymningsäkra förhoppningsvis snygga lock (just nu kör jag med två olika dag/natt)- hade inte tänkt på att man kunde måla dem innan du nämnde det.

Förövrigt så bröt helvetet lös hos de två sista killarna i natt - vaknade av att det peps och skreks ( är väldigt lättväckt när jag är orolig över något - sover inte alls bra, vilket iofs är praktiskt när sånt här händer) så helt yrvaken flög jag upp, jäääättetrött och sjukt irriterad fick jag göra i ordning för en flytt.

Cedriels (pandan) ena öga ser inte helt ok ut, ser irriterat ut, vet inte om han hann få sig en smäll eller om det är spånet som dammat eller något annat... :( Jag har nog fått världens bråkigaste möss på halsen, t.o.m honorna tjivas (lite) om de blir uttråkade.

Kan inte vänta tills jag fått allt klart så jag kan få sova med gott samvete i lugn och ro nån jävla gång :devil:

Senast ändrad:

Spraymålningen gjorde mycket! Blev snyggare, och så slipper man den där äckliga beläggningen som blir med nät, händerna blir ju alldeles konstiga bara man petar på eländet :p
Såhär blev resultatet:
DSC_0018.jpg

DSC_0010.jpg

Nu är det troligtvis akvariumjakt på nytt igen snart... För tro fan att Lenny, som hamnade i dunan, tuggar på eländet vid vattenflaskan. Och tro fan att Benny varit där och gjort samma sak när de fått byta plats! De får INTE kunna ta sig ut, har dels inte en mussäker lägenhet, dels kaniner vars hö kan ge ohyra, och så ett akvarie med en guldhamster som skulle ha ihjäl de, och utöver det 8 glupska råttpojkar som nog inte tackar nej till en mus eller två. Så vi får väl se om det blir ett tredje kar här hemma. Kan inte direkt byta plats med hamstern heller, hon har bott i sitt kar på 100*40 cm sen hon var liten bebis och skulle få dåndimpen av att tryckas ner i en sketen duna. Och det skulle iofs jag också, för jag kan verkligen inte se hur en hamster öht kan få ett bra liv i en duna. För lite plats, för lite grävmöjligheter, för lite av allting. Dunor är något av ett hatobjekt från min sida oavsett art iofs så att byta till ett akvarie eller terrarie finns redan i planeringen, men jag hoppas ju att det inte blir bråttom liksom :crazy:

Nä vad trist :( Hoppas ögat blir bättre, så det bara är något dammkorn eller så. Lite koksaltlösning kanske hjälper?

Liknande trådar

Hästhantering Jag/vi har ett problem med en utav hästarna i stallet som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Igår tog jag den aktuella hästen i...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: Leoni
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 533
D
Däggdjur Hej, Fick för några dagar sedan hem en lejonhuvad kaninhona på 12 veckor. I början var hon jätterädd och så fort man ens kom in i...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: dancehall
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka