Möss invasion

Sv: Möss invasion

*KL*
Jag har tre katter och har inte sett en enda mus på över ett år.
Att hankatter skulle vara sämre musjagare vill jag inte hålla med om. Den bästa jägaren jag har är en kastrerad hankatt och även den andra hankatten är toppen på möss.
Dessutom plockar de flera kråkor i veckan så kråkorna flyger numera långa omvägar runt vår gård.
Ang. katter som pissar i stallarna så löser man enkelt det problemet med att ha en eller flera toalådor i stallet. Jag har en och det blir aldrig något kiss i höt.

Ja, jag är mycket nöjd med min kastrerade hanne på 3 år. Han är högeffektiv i stallet, ser inga rådisar där eller ens lämningar efter dom. Min katt tar även mullvadar så han står högt i kurs, den raringen:bow:

Men det är ju inte ens vinter än?eller iaf inte här...
Förra året var det oxå råttår, eller i vintras..ska de aldrig ta slut?:crazy:

KL

Hur gör era katter med sina byten?,lägger de dem på en speciell plats?
Gillar de att komma fram med mössen & visa upp dem?
Äter de dem eller har ni såna giftiga möss så de bara halshugger dem?

Detta år vet jag inte hur jag ska göra, har massa råttfällor men jag funderar om jag måste skaffa katt nu, synd att amn inte tål dem men hur ska man annars göra?:smirk:
Kommer inte ha så varm sadelkammare...hur varmt behöver katterna ha?jag vill inte att de inte ska känna sig hemma,. det ska ju vara deras hem....

Skaffa en eller två katter till som kanske är uppväxta på gård och redan visar god förmåga att ta möss. har 5st katter och ser aldrig några möss eller några spår utav dom mer än när dom är döda.

när du skriver giftiga menar du då näbbmöss eller? Har nämligen hört att de ej är giftiga som man brukar säga utan vegetarianer därför äts de ej upp och jag kan nog gå på den linjen för annars hade mina katter dött för längesedan åt upp näbbmössen förr och märkte inget fel på dom.

Min katt fångar dem nere på ängarna eller i skogen och äter upp dem på gräsmattan här utanför:eek:

Men man ska väl vara tacksam för att den inte kommer in med dom.

Tror inte min katt kissar mkt i höet, inte sedan vi gjorde ridbana, världens största kattlåda

Men det är ju inte ens vinter än?eller iaf inte här...
Förra året var det oxå råttår, eller i vintras..ska de aldrig ta slut?:crazy:

KL

Hur gör era katter med sina byten?,lägger de dem på en speciell plats?
Gillar de att komma fram med mössen & visa upp dem?
Äter de dem eller har ni såna giftiga möss så de bara halshugger dem?

Detta år vet jag inte hur jag ska göra, har massa råttfällor men jag funderar om jag måste skaffa katt nu, synd att amn inte tål dem men hur ska man annars göra?:smirk:
Kommer inte ha så varm sadelkammare...hur varmt behöver katterna ha?jag vill inte att de inte ska känna sig hemma,. det ska ju vara deras hem....

Mina kissar sitter ute och käkar upp sina godbitar (som sagt de få de hittar för de har tagit slut på dem) Händer någon gång ibland att kastraten tar med sin in men inte ofta. Kanske två ggr på ett år...
Mina katter bor i kallstallet. Finns ingen värme att tillgå så de kurrar ner sig i höt. men de får ju tjock och go vinterpäls så de klarar sig gott.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka