Morr, slår islandshästar alla stönighetsrekord

Sv: Morr, slår islandshästar alla stönighetsrekord

jaca skrev:
en och annan gång kliver jag av, råkar tappa en massa morötter som pållen får äta upp.

Listigt. Mat är en bra motivator. Det kan ju råka växa morötter någonstans i skogen ibland. Kanske i diket. :p Gillar inte "mutor" men man kan ju göra det på ett smart sätt. Som för att hästen skall tycka att det är kul att gå från gården och gå ut i skogen och "hitta" något gott.

Förut gjorde valacken det för han hade ont, snett bäcken. Nu är han frisk sedan länge och kan stanna till bara för han inte har någon lust att jobba. Som tur är är det en lättskrämd häst, så lite "Nääää du, Snutt!" hjälper o räcker inte det så smäller jag till med skänklarna ordentligt en gång. Så har vi en trevlig ridtur efter det. Hoppas jag han tycker, Snutt.

Jag har haft ett sto som gjort så pga hon är osäker, där fick jag mer lirka o lura fram henne o berömma myyycket när det väl kom till något resultat. Nu har jag en häst som går överallt.

Så det är väl olika berorende på vad för häst man har.

Stoet förresten, hon gick gladeligen hemifrån och fick TVINGAS hem. Hon älskade att vara ute o kolla läget. Hennes son har läggning för det oxå. "Vad ska vi hem för?? Här är ju jättekul, liksom."

Har gått och "exercistränat" bredvid på marken sista två ggr till att börja med, blir liksom roligare när matte hoppar upp och inte ställer några (nästan) krav alls en stund.

Liknande trådar

A
Träning Hej! För ca 1,5 månad sedan fick jag hem min lilla pålla, ett sjuårigt ardennersto :love: Hon går idag på lösdrift och verkar trivas...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: alicia89
·
Hästmänniskan Jag har som bekant (?) ett tämligen egensinnigt fuxsto som är helt underbar, gosig, brinnjäklig, envis, glad..ja allt på samma gång...
Svar
17
· Visningar
1 595
Senast: angelwings
·
H
Träning Jag har precis köpt en 7årig valack med överskottsenergi så det räcker och blir över. Han kom till mig i torsdags och har kommit till...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: Helen Thelin
·
Islandshäst Hej! Har ett islandssto med rätt ok gångarter (mer än ok när hon är tränad) Men jag älskar hennes trav och tror väldigt mycket på...
Svar
2
· Visningar
1 143
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka