Mörka filmer... mer ljus?

gul_zebra

Trådstartare
Har laddat hem en hel del avsnitt av kvinnofängelset och tänkte försöka få ihop hela serien. Många avsnitt är dock väldigt mörka, ibland ser man inte ens ansiktena... Tänkte om man kanske kan göra de ljusare på något sätt, nån som vet om det går och hur man gör?
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

Hur många har du fått fram nu? *nyf*
Har ju inte fått igång DC än ju,går de fortfarande att ladda hem??

Mvh Zaria
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

testa med nimocodec pack. codecs spelar en ganska stor roll. :P men det kan även vara så att d e dålig kvalle...
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

Vet inte hur många de är nu, skulle kolla men hittar de inte... Krångligt nu efter formateringen. Men över 60 har jag för mig det var iaf! :)

Jepp, det går hur bra som helst. Skulle du få igång dc kan du ju kika på lokalen.uppsalabuss.com, där finns en del :-)
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

Ok. Var får man tag på det då?

Ja dålig kvalite skulle jag inte bli förvånad över. Kan inte vara lätt att spela in från tv:n till datorn direkt som en hel del har gjort, har mycket från tv4 nämnligen...
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

Nimopack bör man vara lite försiktig med, visa codecs krockar med varandra vilket kan resultera i en mindre frisk dator om man lägger in hela packetet.

Tror dock problemet ligger i avsnitten. Öka brightnessen på skärmen eller i windows mediaplayer och se om det blir bättre.
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

jo nimo krockar en del, kan ju alltid testa GSpot o kolla vilken codec filmen använder sig av. har dock inte orkat bry mig så mkt om sånt själv, så ja kan tänka mig att det finns nåt finare progg ute nu.
eller så kan man ju testa att byta player. videolan playern e fin isf. (www.videolan.org)
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

Får vara riktigt riktigt snäll mot exet så kanske han kan fixa det...snarast,frågan är hur länge jag orkar vara så snäll :devil:
 
Sv: Mörka filmer... mer ljus?

Renkött skrev:
Nimopack bör man vara lite försiktig med, visa codecs krockar med varandra vilket kan resultera i en mindre frisk dator om man lägger in hela packetet.
Tacka vet jag defilerpak. :love:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Jahaja
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
689
Senast: Sassy
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 025
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp