Mörda photoshop.

Det tog en stund för mig med och jag blev riktigt arg när beksrivningen inte gjorde som jag ville :)

Lycka till!!!
 
Nej nu blir jag riktigt kinkig!!

Trots att jag lyckas markera rektangeln så hamnar konturen på lagret (det vita)... :crazy:
 
Nu gjorde jag allt från början igen. Helt efter vad som stod på aqua. Var noga och läs på bilderna. Jag slarvade med storlekssättningen som var högst upp förra gången.

Det som krånglade nu var den sista skuggan men det var jag som gjorde fel själv.
 
Jag läser så noga jag kan och försöker göra precis som det står och visst blir det rätt, men fortfarande på det vita... :crazy:

Antingen är jag helt bombad eller så ligger det någon fel inställning på programmet eller så missar jag något. :(
 
beskriver med engelska funktionerna (beklagar)
1. nytt fönster
2. nytt lager
3. byt färg till blå på förgrundsfärgen (övre rutan)
4. välj rektangelverktyget
5. markera fill pixel (visas när markören hålls över)
det är tredje ikonen i del två som visas däruppe.
6. markera rounded rectangel tool
fjärde ikonen del tre
7. klicka på den lilla pilen neråt (sist i del tre)
8. ange där informationen i fixed size 91 px och 27 px
9. sätt radius till 50%
10. se till att anti-aliased är ikryssad
11. klicka i fönstret och den blåa rutan kommer fram
12. gå in under layer och där layer style där väljer du drop shadow
blend mode: multiply, färg svart
opacity 33%
angle 134 avmarkera use global light
distance 1 spread 0 size 1
under quality om anti-alize är markerad avmarkera.
13. klicka sedan till vänster i funktionen inner shadow
blend mode: multiply, byt färg till 003871
opacity 100%
angle 90 markera use global light
distance 6 choke 15 size 16
quality avmarkera anti-alize
14. gå till inner glow (välj till vänster som tidigare)
blend mode: color dodge
opacity 30
noise 0
technique: softer
source: center
choke 22
size 21
15. under quality klicka på den stora rutan
drag sedan listen så den ser ut enligt beskrivningen. (se på aqua sidan)
markera anti-alize
range: 31
16. klicka på bevel and embross
style: inner bevel
direction up
deph 81
size 9
soften 1
angle 90
use global light
attitude 73
ej anti-alize
high light mode: screen 100%
shadow mode : normal blå 100%
17. klicka på contour (till vänster)
contour: half round
anti-alize
range 69%

klart

om du vill ha den lilla skuggan tar vi det sedan.
 
Jag får försöka hitta en engelsk version av photoshop och ladda ned det för det här går inte.

Hade uppe din beskrivning och den på nätet (länken du gav mig) samtidigt och "ni" hade ju skrivit exakt samma (tack för den utförliga förklaringen), men om jag väljer till vänster i funktionen (med skuggor och det) så ändras det inte utan den står kvar på först drop shadow. T.ex. inner glöd ser ju annorlunda ut i vad man kan bestämma.


Hm...hänger du med?


Får se om det funkar bättre om jag får ett nytt...
 
Jo nu byter den som den ska...men allt hamnar fortfarande på det vita oavsett om jag markerar lagret eller rektangeln eller inte alls markerar.

Jag fattar inte varför det inte vill blir rätt där.

Funkar bara det är jag övertygad om att allt annat också funkar som det ska.
 
Jag har alltid haft engelska versioner av bildbehandlingsprogram eftersom man förstår alla bra tips bättre som finns.

Rekomenderar dig att prova med en engelsk version.
Min beskrivning tillsammans med den andra var ju total säker, om man inte har svensk version. :crazy:
 
Nej det funkar inte ändå. Allt hamnar på den "vita". Har testat att markera lagret, bakgrundslagret, figuren... men inget funkar. :crazy:
 
Som jag pm:ade så funkade ju allt och jag har gjort knappen grå enligt beskrivningen (mycket snyggare så tycker jag), men nu blir det mysko när jag ska spara den.

Jag sparar den i gif (verkar bli bäst där), men knappen sparas som blå. Varför fattar jag inte för den är grå när jag ser på den annars.
Även texten krånglar. Jag trycker dit text och det funkar bra, men när jag vill trycka bort så att jag kan göra nåt annat (alltså inte ha texten markerad längre) så blir texten randig och flimrar. :crazy:

Och om jag sparar den så sparas den som blå utan text.

Vet inte riktigt vad jag gör fel...

Lite hjälp? Som vanligt. :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 335
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 402
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp