Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det som komplicerar saken litegrann också är att jag egentligen inte har pratat med min vän själv om detta, utan enbart med hennes mamma. Och jag tolkade det hon sa som att alternativen var att hästen skulle till mig eller till slakt.
KL
Jag skulle vända mig i min grav av vånda om det var jag som haft denna önskan, och min vän tagit emot och accepterat önskan, dvs tagit hästen. Och sen när jag dött, går emot den önskan.
Vad skulle då vara syftet med att ta emot hästen till att börja med?
Det förtar ju hela saken med att över huvud taget HA en sån sista önskan - om den sen inte efterföljs.
Tycker det är märkligt att folks syn på Moral och Etik sträcker sig så att när det gäller djuret så ska det hållas liv i till varje pris - men när det gäller människan bakom detta djurs sista önskan och tillförlit till sin bästa vän som accepterat önskan, så verkar det vara helt okej att skita i det hela och bryta denna önskan och löfte? Märkligt.
Pja, kommer du hit och är barnvakt då?Men du var ju inne på rätt spår där! Skaffa en sadel som passar och sätt igång och rid ett par gånger i veckan. Hästen kanske är underbar att rida!
Som sagt, han blir nog kvar här.Men det slutar nog med att han blir kvar här, den här gången i alla fall. Så får vi se vad som händer sen.
Vad gäller medryttare så är det nästan omöjligt att få någon vettig att komma ut hit och rida, plus att jag inte ens är säker på om jag vill ha någon annan rännande här. Och fodervärd känns inte aktuellt.
KL
Jag skulle vända mig i min grav av vånda om det var jag som haft denna önskan, och min vän tagit emot och accepterat önskan, dvs tagit hästen. Och sen när jag dött, går emot den önskan.
Vad skulle då vara syftet med att ta emot hästen till att börja med?
Det förtar ju hela saken med att över huvud taget HA en sån sista önskan - om den sen inte efterföljs.
Tycker det är märkligt att folks syn på Moral och Etik sträcker sig så att när det gäller djuret så ska det hållas liv i till varje pris - men när det gäller människan bakom detta djurs sista önskan och tillförlit till sin bästa vän som accepterat önskan, så verkar det vara helt okej att skita i det hela och bryta denna önskan och löfte? Märkligt.