Monteringsbara boxar eller murade?

Narcissa

Trådstartare
Jag har idag fått tre offerter på vad det kostar att sätta upp två uteboxar. Ett företag föll mig väldigt väl i smaken och det är nog de som är intressanta isf.
MEN det var dyrare än vad jag trodde. Först hade vi en tanke på att låta mura upp boxar men jag tror det blir ännu dyrare med allt material och dessutom en murare som gör jobbet.

Vad tror ni att det skulle kosta att mura upp två boxar? Det finns alltså inga väggar alls, bara en gjuten platta.

Offerten för monteringsbara boxarna ligger på ca 55.000.

vilket är smartast? Just nu känns det som att det blir boxarna i trä.
 
Sv: Monteringsbara boxar eller murade?

Allt är ju relativt men jag kan säga att min gödselplatta där det fanns platt men behövdes kanter som höll tätt runt om. Kostade för fem år sedan 25 000.
Skulle kunna tro ytan kanske är den samma men då inte alls med så höga väggar och inget tak. Så det blir nog dyrare att låta en murare mura upp dom. Men lite beror ju på sådant som vad man kan få för pris på stenen m m.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 514
Senast: cirkus
·
Utrustning Kommer att bygga ett nytt stall på tomten vi köpt. Behöver hålla nere kostnaderna och eftersom jag har hästarna på lösdrift så blir...
Svar
2
· Visningar
3 313
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej. Håller just nu på att riva ur inredningen i en lösdriftslada, planen är att bygga stall där. Ca 8-10 boxplatser är det tänkt att...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Helena_89
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 777
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp