Montélopp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jempan

Trådstartare
utan licens o me avskriven häst, VART kan man hitta d!? Letat överallt o hittar inget...:cry:
Vill ju gärna starta min...nån som vet vart man kan tävla o va som krävs??

Sv: Montélopp

I och med att montén blivit rumsren så tror jag att du får svårt att hitta tävlingar där det är tillåtet att rida utan licens.

Förr fanns det lite lopp på bygdetrav och uppvisningslopp med lite hemmasnickrade regler men i och med att montén blivit "riktig" så tror jag att alla dina vägar är stängda.

Du kan inte åka till en riktig travbana och rida för skojs skull heller pga att försäkringarna inte gäller för hästar som inte står i träning.
(Tränaren ansvarar i det fallet för att den som kör/rider hästen är mogen för uppgiften)

Det du SKULLE kunna göra är väl att vända dig till Ridtravarföreningen och kolla om det är fler som är intresserade av monté som du.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka