• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Racehorses
  • Startdatum Startdatum
Sv: Monté

Den frågan kan jag svara på;)

Jag mailade stc om det och fick till svar att man både fick använda delat och odelat pelham, men vid autostart fick man inte använda det odelade.

Så här skrev han ifrån stc:

Vi har försökt att få en utrustninglista harmoniserad med ffa Norge, och då blir det kompromisser.
Kimberwick kan tyckas vara väldigt lika Pelham, men vi har inte godtagit detta bett och inga dispenser skall kunna ges. I det fall många anser att det är behövligt att även godkänna Kimberwick så får vi lägga till detta vid nästa revision.
När dett gäller delat respektive odelat Pelham så är båda tillåtna att använda, dock utan checkrem vid odelat.

Nu blev det rörigt!:confused:

Får man inte använda odelat pelham vid autostart??? I så fall varför?
Och varför inte använda checkrem vid odelat???

Som jag förstått det får man inte ha check med "pinne" i munnen - därav borde kindstropp vara fortsatt Ok....

Jag vet inte varför man inte fick använda odelat vid autostart där man måste ha käk i montéridning men delat gick tydligen bra att använda med käk som jag fattade det som. Jag trodde att delat var förbjudet att använda övh först men tydligen var det helt okej. Lite luddigt...

Det enda som står i reglementet är;

Jag (och andra har jag både sett och hört) har vägt in både med och utan brösta utan att någon funktionär påpekat något om den inte varit med. Men visst, har man svårt att komma upp i vikt kan det vara idé att ta bröstan med på vägningen. Jag brukar ha med nummervojlocken när jag väger in och det är ingen som säger något om det heller.

Det verkar vara från bana till bana, vissa ska man ha bröstan med o andra inte

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 285
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur