• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kattis87
  • Startdatum Startdatum
K

kattis87

Hej!
Är det någon här som rider monté. Skulle vara kul att få lära sig lite om det.
:)

Sök på monté här på buke istället så kommer ni få träffar. Har vart uppe i disk. ganska mkt. O sen finns det under "Andra grenar" oxå.

Ja rider monté, men frågan var ju ganska allmän! Specificera vad ni vill veta så försöker jag svara!

du måste ha licens för det och har du körlicens så räcker det med att komplettera, annars måste du gå hela kursen och rida 15 lopp, rider du 10 godkända på raken så räcker det.
Skall också gå kursen i höst och har lyckats få låna mig en häst då vår är alldeles för ung än.
Känns jättespännande!
På den banan i din närhet som ordnar kursen finns det ju en ansvarig, prata med h*n.

Jag är lite nyfiken på hur många montélopp det går per år i Sverige? Och hur många för kallblod?

berättigad fråga som jag tyvärr inte har svaret på... jag vill också veta ang. kallbloden då vår 2-åring är kall.
Fick iallafall veta idag av en som har licens att att köra och rida att det finns 200 st som har ridlicensen. Tyckte att det lät mkt då sporten ändå är relativ ny i Sverige, men glädjande att så många är intresserade!
Idag fick jag provrida en häst som jag troligen får låna på licensutbildningen och fick lära mig lite med voltstarten osv osv. Ser ju så lätt ut när man står och tittar på andra men svårare när det skall fixas av en själv :D
Roligt var det! Har inte suttit på en "bloding" på säkert 10 år och inte ridit ett snabbjobb på 7-8 år. Skitkul!

Vet inte säkert hur många lopp det blir i år med tanke på att alla banor nog inte kommer igång i år. Det rids iaf 5 lopp på örebro, 1 på färjesta, flera på mantorp, romme, eskilstuna, valla, kalmar och en del i norr! /(kanske var lite svar iaf)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Pegasus63
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama