• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Kittgirl
  • Startdatum Startdatum
K

Kittgirl

Flytta tråden om den ligger fel... :o

Har några frågor om monté...
1. Får man tävla monté utan travlicens?
2. På ett varmblod som inte ville trava framför sulky, inte fort.
3. Vad ska man kunna?
4. HUR rider man? Lättridning? lätt sits?
5. Nåt speciellt annat man måste veta/kunna?
:confused:

Lite frågor.. SERIÖSA SVAR!!! inte såna: Det finns 100 såna trådar redan osv, utan SERIÖSA!!! :D

1.Du måste ha licens för att tävla monte. Man kan ta en montelicens. Men en körlicens får du rida monte med.
2. Förstår inte frågan riktigt, men vissa travare går bättre under sadel. Jag tror att hästen måste vara inkvalad :confused: Rätta mig om jag har fel!
3. RIDA!!! :angel:
4. Har sett båda stilar, själv föredrar jag att rida lätt.
5. Det man behöver kunna får man lära sig på licenskursen. Kontakta närmaste travbana.

1:För att få tävla monte' måste du som ryttare ha en monte'licens, den är likvärdig en körsvensutbildning. Detta om du skall tävla monte'lopp som följer Stc's reglemete, på vissa bygdetrav och liknande kan de ha andra bestämmelser men iom. att STC klubbade igenom tottospelet på monten här i dagarna så hoppas jag att även bygdetrav kommer att rätta sig efter dessa regler så vi kan få monten att bli lite mer seriös.

2:? Hästen måste vara inkvalad i monte' och kvaltiden för varmblod är satt till 1.25, klarar den det s¨får den starta.

3: Du måste ha genomgåt en licenskurs och klarat den, gör du det så skall du kunna det du behöver.

4: Det är en fråga jag inte kan ge något generellt svar på eftersom det beror på hur hästen är och vad du som ryttare klarar/orkar.

5: Svårt att svara på, jag tycker att en viktig del är utrustningen, en korrekt, välsittande utrustning är mycket viktigt anser jag. Att ha en häst som är het som en spis och sitta med ett vanligt travbett och kanske tom. utan nosrem borde det vara spöstraff på. :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar