Monte utan kval i norge/finland?

V

Vinna

Hur är det, måste hästen kvala i sulky lopp i sverige eller norge/finland innan den får lov att starta i montelopp i norge/finland? Är det nån som har koll på det? Tacksam för svar:angel:

Sv: Monte utan kval i norge/finland?

Finland. Montelopp räknas här som vanliga travlopp (iallafall tidigare när jag tog min körlicens) och för att få starta ett tävlingslopp måste hästen ha gått godkänt kval (Provstart kallas det här). Provstarterna (kvalen?) går med sulky. Men efter godkänd provstart (kval) kan man ju välja att starta hästen i enbart montelopp, men åtminstone en gång måste den alltså ha gått med sulky först.

tack för svar, vet du hur det är i norge?

har aldri vært borte i problemstillingen før så 100% sikker er jeg ikke, men jeg kan ikke huske å ha lest noe sted at man må ha godkjent sulkyprøveløp (kval.) før man kan ta montéprøveløp i Norge...

I reglementet står kun:
"For å kunne delta i totalisator- og premieløp må ustartede hester, og hester som ikke har startet i gjeldende løpsart (sulky-/montéløp), ha godkjent prøveløp over en distanse av minimum 2000 meter, med gjeldende tidskrav for sin årsklasse og løpsart."

har aldri vært borte i problemstillingen før så 100% sikker er jeg ikke, men jeg kan ikke huske å ha lest noe sted at man må ha godkjent sulkyprøveløp (kval.) før man kan ta montéprøveløp i Norge...

I reglementet står kun:
"For å kunne delta i totalisator- og premieløp må ustartede hester, og hester som ikke har startet i gjeldende løpsart (sulky-/montéløp), ha godkjent prøveløp over en distanse av minimum 2000 meter, med gjeldende tidskrav for sin årsklasse og løpsart."

Så att jag skulle alltså kunna rida henne i ett montékval utan ha gått ett sulky kval?:)

Om du verkligen vill veta varför ringer du inte STC och frågar? Dom kan ju reglementet och kan ge korrekta svar. Eller kontakta norges motsvarighet.

Men ordnas det några montekval? Har du någonsin sett ett sånt?

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 469
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 910
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka