Monté-licens

Argona

Trådstartare
Nu har det löst sig här hemma o jag tänkte äntligen gå monté-licens kurs men nu ska inte hemmabanan ordna någon kurs i vår, enbart i höst! Hur ska man göra om man inte vill vänta till hösten:confused:
Kan man göra det på "distans" på något sätt??

Sv: Monté-licens

Distans funkar om du gillar /har råd att köra bil. Det är ju bara utbildning en gång i veckan så...Leta upp närmsta bana.

Du får flytta hit upp till Norrland tillfälligt... ;)

Boden kör igång sin kurs nu på söndag :bump: :banana: :bump:
och jag har tagit mod till mig, nu ska jag prova ta licens... :)

Nu har det löst sig här hemma o jag tänkte äntligen gå monté-licens kurs men nu ska inte hemmabanan ordna någon kurs i vår, enbart i höst! Hur ska man göra om man inte vill vänta till hösten:confused:
Kan man göra det på "distans" på något sätt??

Du måste ju rida loppen, så om du är beredd att åka längre så är det väl bara att kontakta kringliggande banor och kolla om de har kurser under våren? :idea:

Jag har 7 mil till närmaste bana som inte ska ha kurs nu i vår, nästa ligger 11 mil bort så det blir för dyrt o tidskrävande att åka!
I Boden har jag släkt så det hade varit trevligt men dit är det
ca. 140 mil så det är uteslutet!:banana: Det får väl bli till hösten då:(

Var i Småland bor du? Kalmar körde ju igång sin bana i tisdags, du kanske skulle hänga med där, kan du inte alla gånger pga avståndet så brukar man kunna kompensera det med lite provlopp, eller att du bara rider några lopp i höst på nästa kurs...

Tack för förslaget! Men det är för långt det med, ca. 35 mil enkel resa. Jag får nog avvakta till hösten ändå!!!!:crazy:

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Kakis
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka